Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy spółki samorządowe obronią się przed holdingiem PKP?

inforail
09.05.2018 08:18
0 Komentarzy

Koleje samorządowe wPolsce będą dokonywały zakupów taborowych za blisko 3 mld zł. Połowa z tychśrodków, blisko 1,5 mld zł, to dofinansowanie unijne – powiedział wponiedziałek Dariusz Grajda, prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.

Tak się składa, że na 20-lecie samorządu wojewódzkiego, czyto mazowieckiego, śląskiego czy małopolskiego, dokonujemy niespotykanej wnaszym kraju modernizacji kolei. Nie byłaby ona możliwa i przeprowadzona w takkrótkim czasie bez zaangażowania samorządów województw – powiedział Grajda.

Punktualność i jakość jest elementem zespolonym z produktemwysokiej jakości – stwierdził.

W kontekście tej wypowiedzi zasadne jest pytanie czyregionalną kolej udałoby się odbudować, gdyby nie zaangażowanie samorządówwojewódzkich? Przykład chociażby Mazowsza pokazuje, że nie. Tym bardziej dziwićmogą pojawiające się tendencje do powrotu do jednego wielkiego PKP, szumnienazywanego holdingiem. O ile wcielenie do tego tworu Przewozów Regionalnychwydaje się nieuniknione, o tyle spółki samorządowe mogą się jeszcze przedpożarciem bronić. Wiele jednak będzie zależało od wyników najbliższych wyborówsamorządowych.

Kilkakrotnie próbowaliśmy zapytać przedstawicieli różnychspółek samorządowych o to jak zapatrują się na zjednoczenie pod banderąholdingu PKP. Żaden z nich nie chciał sprawy komentować. Nie trudno jednakdomyśleć się, że Mazowsze, Małopolska, Dolny Śląsk, Wielkopolska czy GórnyŚląsk zrobią wszystko, w obecnym rzecz jasna układzie sił politycznych, aby niedostać się pod opiekuńcze skrzydła holdingu PKP, kierowanego przez PrezesaMamińskiego. Co dziwić specjalnie nie powinno…


Komentarze