TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czy TLK Zielonogórzanin wróci? Może nie wrócić, bo jest Dart jako Konopnicka
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.02.2019 14:24:02 1 komentarz
Czy TLK Zielonogórzanin wróci? Może nie wrócić, bo jest Dart jako Konopnicka (foto: PKP PLK)

Zarówno organizator przewozów, jak i wykonujący te przewozy mają świadomość, że brak bezpośredniego wieczornego połączenia na odcinku Warszawa - Zielona Góra dla części podróżnych może być trudny do zaakceptowania i powodować komplikacje w swobodnym przemieszczaniu się – stwierdził wiceminister Andrzej Bittel.

W odpowiedzi na zapytanie Poseł Katarzyny Osos dodał, że brak ww. połączenia w rocznym rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 obowiązującym od 9 grudnia 2018 r. spowodowany jest koniecznością dostosowania oferty przewozowej do planowanych zamknięć torowych. Zgodnie z dokumentem zarządcy infrastruktury – Wykazem linii, na których nie jest dostępna zdolność przepustowa lub dostępna zdolność przepustowa jest ograniczona w RRJ2018/2019, na linii kolejowej nr 358 wskazano, że na odcinku Zbąszynek – Sulechów od 1 lutego 2019 r. zaplanowana jest całkowita przerwa w ruchu. W związku z tym PKP Intercity przeprowadziły szereg zmian w zaplanowanej ofercie rozkładu jazdy pociągów 2018/2019, dostosowując ją do planowanych zamknięć torowych.

Dalej Bittel poinformował, że kursujący w rozkładzie jazdy 2017/18 pociąg TLK "Zielonogórzanin" został zastąpiony pociągiem TLK "Gombrowicz", który odjeżdża godzinę później (około godziny 20:00 z Warszawy) i kończy bieg w Poznaniu. Kształt oferty przewozowej dla Zielonej Góry jest także pochodną zaplanowanej do realizacji w rocznym rozkładzie jazdy 2018/19 przerwą w ruchu na linii nr 358 między Czerwieńskiem a Zbąszynkiem. W związku z powyższym mając na uwadze potrzeby pasażerów, PKP Intercity wystąpiły do PKP Polskie Linie Kolejowe o uruchomienie łącznika do stacji Zielona Góra od pociągu TLK Gombrowicz w terminie od poniedziałku do piątku i w niedzielę. Powyższą propozycję zmiany przewoźnik zamierza wprowadzić w ramach aktualizacji rocznego rozkładu jazdy pociągów od 9 czerwca 2019 roku, a jeśli to będzie możliwe, to już w ramach II cyklu zmienionej organizacji ruchu pociągów ważnej od 10 marca 2019 r.

W celu zapewnienia bezpośredniego popołudniowego połączenia Warszawy i Zielonej Góry, podjęto decyzję o wydłużeniu pociągu IC "Konopnicka" pierwotnie zaplanowanego tylko do Wrocławia. Powyższe połączenie jest obsługiwane nowoczesnym elektrycznym zespołem trakcyjnym ED161 również jako rozwiązanie alternatywne dla pociągu TLK "Zielonogórzanin". Jednocześnie Bittel wyjaśnił, że w związku ze zbyt wczesnym odjazdem pociągu IC "Konopnicka" z Warszawy Centralnej o godz. 14:50, istnieje możliwość dojazdu z Warszawy do Zielonej Góry w czasie poniżej 6 godzin pociągiem EIC 40 odjeżdżającym z Warszawy o godzinie 15:55 z przesiadką w Zbąszynku na pociąg REGIO – przyjazd do Zielonej Góry o godzinie 21:28 (czas przejazdu 5h 33 min.). Dzięki wprowadzeniu oferty wspólnego biletu połączenie, jest to konkurencyjne wobec połączenia bezpośredniego.

I dalej wiceminister stwierdził, że w związku z powyższym, uwzględniając potrzeby różnych grup podróżnych, podjęto działania w kierunku przywrócenia pociągu TLK "Zielonogórzanin" relacji Warszawa Wsch. – Zielona Góra – Warszawa Wsch. z wyjazdem z Warszawy około godz. 19 i przyjazdem do Warszawy około godz. 11. Po akceptacji ministra jako organizatora PKP Intercity wystąpiły z wnioskiem do PKP Polskich Linii Kolejowych o dokonanie zmian w rozkładzie jazdy. Rozmowy zainteresowanych stron nad konstrukcją zmian trwają i aktualnie trudno jest przewidzieć ostateczny efekt tych prac – zakończył Bittel.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielona Góra
Warszawa
TLK
PKP Intercity
  • Piotr Szakiel – 20.02.2019

    Co nie zmienia faktu, że trasa i czas przejazdu IC Konopnicka nie dla każdego są atrakcyjne

  • Marcin Łysiak – 20.02.2019

    Do Warszawy przez Wrocław? I to na kiblu?! Szanujmy się.

  • Marek Gumowski – 20.02.2019

    Był kiedyś Ex Lubuszanin. Czas przejazdu chyba 4.30 jak się nie mylę. Czyli najszybsze połączenie jakie istniało

  • kolejFAN – 22.02.2019

    wezcie sobie tego karpia skróccie do Wrocławia a z Wawy do Zielonej przywróććie ZIELONOGÓRZANINA albo LUBUSZANINA ale na wagonach i przez Poznań!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....