Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DB CARGO chce kupić cztery lokomotywy wielosystemowe

inforail
24.08.2020 07:45
0 Komentarzy

DB Cargo Polska ogłosiła przetarg na dostawę czterech nowobudowanychmultisystemowych lokomotyw elektrycznych.

Do ich budowy należy zastosowaćwyłącznie fabrycznie nowe moduły, komponenty i elementy. Wymagane jestdołączenie dokumentacji DTR, WTWiO oraz DSU. Lokomotywy muszą odpowiadaćwymaganiom interoperacyjności kolei według TSI oraz UIC. Koszty odbioru lokomotywponosi Zamawiający. Koszty przygotowania dokumentacji technicznej dodostarczonych lokomotyw oraz dopuszczenia ich do eksploatacji ponosi natomiast Wykonawca.

Przed rozpoczęciem budowyLokomotywy Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić opracowaną dokumentacjętechniczną z przedstawicielem Zamawiającego.

Podstawowe dane techniczne lokomotyw

Maksymalna moc lokomotywy ≥6 MW AC

Napięcie zasilania wymagane: 3 kVDC, 25kV 50 Hz, opcjonalnie dodatkowo: AC 15 kV 16.7 Hz, oraz inne występującew krajach Unii Europejskiej, w których pojazd został dopuszczony doeksploatacji

Prędkość maksymalna min. 160 km/h

Siła pociągowa – przy rozruchu min. 300 kN

Zakres temperatur pracy lokomotywy-25˚C  do 40˚C

Minimalny promień łuku toru naszlaku               ≤150 m

Minimalny promień łukupionowego/wklęsłego             ≤300 m

Lokomotywy mają w pełniodpowiadać wymaganiom interoperacyjności wg TSI oraz przepisów MiędzynarodowegoZwiązku Kolei. Dokumentacja systemu utrzymania powinna ustanawiać cyklnaprawczy dla naprawy poziomu P4 nie mniejszy niż 5 lat i przebiegu niemniejszego niż 1200000 km, oraz dla naprawy poziomu P5 nie mniejszy niż 24 latai przebiegu nie mniejszego niż 3000000 km, a w przypadku zbalansowanegoutrzymania, którego cykl zamykał się będzie po 24 latach i 3000000 km dlakażdej lokomotywy.

Warunki przetargu

Oferty w przetargu można składaćdo 21 września 2020 roku. Kryteria wyboru to:

cena – waga 80%;

termin dostawy pojazdów – waga10%;

okres gwarancji jakości – waga10%.

Dwie lokomotywy powinny zostaćdostarczone do czerwca 2023 roku, kolejne dwie do września 2023 roku.

Wszystkie lokomotywy powinnyposiadać zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji w Rzeczypospolitej Polskiejoraz Republice Czeskiej oraz opcjonalnie innych krajach członkowskich UniiEuropejskiej.

DB CARGO chce kupić lokomotywy wzwiązku z realizacją projektu „Usprawnienie transportu intermodalnego w Polscepoprzez połączenie terminali kontenerowych na wybrzeżu bałtyckim i terminalidystrybucyjnych w południowej Polsce z osią transportową, łączącą Europę zachodniąz krajami WNP i Chinami”.

Doświadczenie

Od oferentów wymagane jestdoświadczenie. Składając ofertę trzeba wykazać, że posiada się przynajmniejjedno dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego dla lokomotywyelektrycznej wyprodukowanej w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminuskładania ofert w niniejszym postępowaniu, uzyskane na terenie jednego z państwczłonkowskich Unii Europejskiej. 

Komentarze