DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4
Deutsche Bahnrozbudowują swoja flotę o 18 pociągów ICE 4 oraz 50 wagonów napędowych odspółki Siemens Mobility.
Nowe pociągi są potrzebne z uwagi na rosnącą liczbę pasażerówpołączeń długodystansowych. Pierwsze dostawy rozpoczną się już w 2021 r. –najpierw zostaną przekazane składy 13-wagonowe, a dwa lata później 7-członowe.Zamówienie jest warte około 610 milionów euro.
Pociągi ICE 4 to naszachluba i powód do radości. To nowe zamówienie pokazuje, że rozwiązanie opartena wagonach napędowych, zupełna nowość w pojazdach dużych prędkości, dajeDeutsche Bahn możliwość reakcji na szybko zmieniające się wymagania rynku. To rozwiązaniepozwala nam zagwarantować spółce DB zrównoważony rozwój w przeciągu całegocyklu życia pociągu – powiedziała Sabrina Soussan, szef Siemens Mobility.
Pojazdy ICE 4 zostały zaprojektowane z możliwością licznychmodyfikacji w zależności od potrzeb przewoźnika. Na podstawie pięciupodstawowych wersji można wyprodukować 24 różne konfiguracje pociągów. Głównywarunkiem tak konfigurowalnego projektu jest wagon napędowy, który zawierawszystkie niezbędne systemy napędowe i zasilające umieszczone pod podłogą.Skład może zawierać wagony napędowe, wagon roboczy, wagony środkowe, dwa wagonyskrajne oraz wagon restauracyjny.
Pociąg z 12 wagonami jest zasilany sześcioma wagonaminapędowymi, a wersja trzynasto-wagonowa ma 7 wagonów napędowych i jest w stanieosiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h. Producent obecnie rozważa zwiększenieprędkości maksymalnej z 250 do 265 km/h. Rozwiązania projektowe wagonówpozwalają na swobodne konfigurowanie składu pociągu, tak aby był w staniesprostać różnym potrzebom wynikającym z obłożenia oraz rodzaju trasy.
W sumie DB otrzyma 1511 wagonów, które będzie możnaskonfigurować w 50 składów po 12 wagonów, 50 składów po 13 wagonów oraz 37składów po 7 wagonów. Spółka DB zatrzyma dwa pozostałe wagony skrajne jakorezerwa.
Pociągi ICE 4, wydłużone o jeden wagon mają długość około374 metrów i oferują 918 miejsc siedzących, o 88 siedzeń więcej niż wersjadwunasto-wagonowa. W wersji rozszerzonej pociąg oferuje 205 miejsc siedzących wpierwszej klasie, 713 w klasie drugiej oraz 22 w wagonie restauracyjnym.
Dłuższe pociągi będą obsługiwały trasy w Niemczech, Austriii Szwajcarii. Krótsze, 7-wagonowe składy, będą wdrożone do służby jedynie naterenie Niemiec i Austrii.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze