Deutsche Bahn pokazuje nowość – wagonowy ECx

inforail
14.03.2019 07:45
0 Komentarzy

Niemiecki kolejeDeutsche Bahn pokazały, jak mają wyglądać nowe składy ECx, które pojadą m.in.do Amsterdamu. Dostarczy je Talgo.

DB ogłosiły w zeszłym miesiącu, że wybrały ofertę producentaw ramowym przetargu na dostawę do 100 pociągów, którym nadano roboczy tytuł”ECx”, z początkowym zamówieniem na 23 pociągi o wartości 550 mln euro.Przewoźnik twierdzi, że celowo wybrał sprawdzoną platformę wagonową, abyzoptymalizować niezawodność dzięki sprawdzonym komponentom i zminimalizowaćczas realizacji na ewentualne usterki floty.

Lokomotywy i wagony zostaną wprowadzone do ruchu od grudnia2023 r. Początkowo pojadą co dwie godziny na trasie Amsterdam – Berlin, gdziezmniejszą czas podróży o około 30 minut do 5 godzin 50 minut, eliminując zmianylokomotywy na granicy holendersko-niemieckiej.

Od lata 2024 r. pociągi, z prędkością 230 km/h, będą równieżkursować na trasach krajowych, w tym: Westerland – Kolonia, Westerland -Frankfurt – Karlsruhe, Westerland – Berlin i Oberstdorf – Kolonia.

Każdy zestaw o długości 255 m składać się ma z jednejwielosystemowej lokomotywy elektrycznej i 17 wagonów, które mogą pomieścićłącznie 570 pasażerów, w tym 485 w drugiej klasie i 85 w pierwszej. DBtwierdzi, że pociągi będą też kursować z lokomotywami spalinowymi na trasachniezelektryfikowanych.

Pociągi będą wyposażone w bezstopniowe wejście, z wysokościąpodłogi wejściowej 760 mm, trzema miejscami dla wózków inwalidzkich, stołami oregulowanej wysokości, dotykowym systemem prowadzenia osób niewidzących zoznakowaniem brajlowskim, stojakami dla ośmiu rowerów i schowkami na sprzętsportowy. Pojawi się również inteligentne oświetlenie wnętrza, Wi-Fi dlapasażerów i rozrywka na pokładzie, plac zabaw dla dzieci, wagon restauracyjnyBordbistro i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym.


Komentarze