TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego Luxtorpeda nie wypaliła?
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.10.2018 10:40:34 1 komentarz
Dlaczego Luxtorpeda nie wypaliła?

Dlaczego przez ponad dwa lata nie uruchomiono programu Luxtorpeda, co zakończyło się rozwiązaniem zespołu i wchłonięciem projektu przez komponent kolejowy CPK?

Takie pytanie zadał Ministrowi Infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi poseł Ryszard Petru. W odpowiedzi wiceminister Andrzej Bittel stwierdził, że cel koncepcji Luxtorpeda 2.0 stanowiło stymulowanie rozwoju produkcji nowoczesnego taboru szynowego w oparciu o produkty krajowego przemysłu oraz znaczące odnowienie parku taboru szynowego. Kluczowa korzyść z uruchomienia koncepcji Luxtorpeda 2.0 to podniesienie poziomu innowacyjności polskiego przemysłu oraz konkurencyjności polskiego transportu kolejowego.

Zdaniem Bittela problemem nie jest bowiem zamówienie innowacyjnego produktu, czy rozwiązania w pojedynczym egzemplarzu, ale późniejsza systematyczna powtarzalność produkcji i zakupu takiego nowoczesnego rozwiązania oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu utrzymania innowacyjnemu produktowi.

Wymogi kolejowej obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego przemawiają za pozyskaniem dłuższej serii jednego typu taboru wielosystemowego pozwalającego na szybką wymianę dużych potoków pasażerów. W związku z tym, dotychczasowe ustalenia dotyczące trzech omawianych projektów innowacyjnych wymagają powtórnych uzgodnień wynikających z zakresu Programu "Centralny Port Komunikacyjny". Działania w tym obszarze prowadzone są na forum zespołu zadaniowego do spraw realizacji Komponentu Kolejowego Programu "Centralny Port Komunikacyjny" z decyzyjną rolą przewodniczącego stosownego Komitetu Sterującego, którym jest Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczpospolitej Polskiej – wyjaśnił Bittel.

I dodał, że w ramach współpracy PKP Intercity z NCBiR w zakresie taboru przygotowano wstępną dokumentację do dialogu technicznego oraz opis przedmiotu zamówienia dla jednego z projektów. Koncepcja współpracy z NCBiR ewoluuje, w związku z tym efektem działań powinien być m.in. innowacyjny tabor do obsługi CPK. Podjęto decyzję o uruchomieniu 3 odrębnych dialogów technicznych, tj. na konfigurowalne zespoły trakcyjne - na potrzeby CPK, na innowacyjne lokomotywy oraz na wagony do składów typu push-pull. Decyzja wynika z faktu, iż każde z zadań ma inną specyfikę i potencjalnie innego wykonawcę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Luxtorpeda
Ministerstwo Infrastruktury
  • Edi666 – 23.10.2018

    Przyczyną jest brak pieniędzy

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....