TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego Pendolino nie pojadą do Jarosławia i Przemyśla?
INFORAIL - Opublikowano: 19.10.2015 09:44:30 14 komentarzy
Dlaczego Pendolino nie pojadą do Jarosławia i Przemyśla?

PKP Intercity poinformowały, że w chwili obecnej nie przewidują wydłużenia relacji pociągów Pendolino do Jarosławia i Przemyśla. Powód jest prosty. Przewoźnik decyzję taką motywuje faktem, że w dokumentacji projektu związanego z zakupem składów ED250 są ściśle określone trasy po których może poruszać się pociągi ? dokumentacja zaś przewiduje kursowanie pociągów Pendolino tylko do stacji Rzeszów Główny. Wydłużenie trasy poza stację Rzeszów w kierunku Przemyśla wymagałoby uzyskania zgody Komisji Europejskiej.

Przewoźnik poinformował też, że w ofercie przewozowej w relacji Przemyśl Główny ? Kraków Główny zaplanowano połączenia realizowane pociągami kategorii IC oraz TLK, które na stacji Kraków Główny zapewniają dogodną przesiadkę z i do pociągów odpowiednio przyjeżdżających i odjeżdżających m.in. z kierunku Warszawy (w tym połączenia kategorii EIC Premium).

MIR dodatkowo przypomniało, że połączenia kolejowe wykonywane pociągami kategorii EIC Premium (Pendolino) mają charakter komercyjny i nie są przedmiotem umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich, zawartej pomiędzy ministrem właściwym do spraw transportu a spółką PKP Intercity S.A. W związku z powyższym Minister Infrastruktury i Rozwoju nie ma możliwości bezpośredniego wpływu na decyzję przewoźnika w kwestii prowadzonej przez niego ? na własne ryzyko ekonomiczne ? działalności przewozowej.

O wydłużenie relacji Pendolino do Przemyśla zwrócił się poseł Mieczysław Kasprzak. Argumentował on, że stacja postojowa w Przemyślu Bakończycach jest ważnym argumentem bo skład musiałby tam ?nocować?. Zdaniem posła kurs na Podkarpacie jest końcówką wieczornego kursu EIP z Trójmiasta do Krakowa, powrót natomiast początkiem porannego kursu z Krakowa do Trójmiasta. Przejazd z Rzeszowa do Przemyśla i z powrotem odbywał by się w godzinach nocnych. Czas przejazdu z Rzeszowa do Jarosławia w tych godzinach byłby bardzo atrakcyjny niecałe 40 minut a dojazd do Warszawy zająłby zaledwie 5 godzin.

I dalej poseł Kasprzak stwierdza, że za czasów kursowania ekspresów ?Małopolska? czy ?Pieniny? połączenia te cieszyły się dużym powodzeniem. Obecnie wielu mieszkańców z okolic Przemyśla Jarosławia i Lubaczowa z powodu uciążliwego połączenia kolejowego rezygnuje z tego środka komunikacji i korzysta z komunikacji samochodowej. Dodatkowym argumentem jest wyremontowany dworzec w Przemyślu oraz kończący się remont dworca w Jarosławiu.

Szybkie połączenie kolejowe to również wzrost atrakcyjności inwestycyjnej tego regionu, co jest szczególną troską posła Kasparzaka.

Dorota Pyć, Podsekretarz Stanu w MIR poinformowała, że w kwestii podjętych działań, mających na celu poprawę czasu przejazdu pociągów z Przemyśla i z Jarosławia w dniu 15 września 2015 r. Rada Ministrów przyjęła opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. Program obejmuje inwestycje kolejowe, które przyczynią się do zwiększenia dostępności terytorialnej oraz poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego przez utworzenie spójnego, zrównoważonego i przyjaznego użytkownikowi systemu transportowego w wymiarze krajowym (lokalnym), europejskim i globalnym. Program ten zakłada m.in. kontynuację realizacji inwestycji pn.: ?Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy ? Medyka i linii nr 92 Przemyśl ? Medyka, odcinek Rzeszów ? granica państwa? rozpoczętej w perspektywie finansowej 2007-2014. Planowane efekty prowadzonych prac to skrócenie czasu jazdy pociągów o około 27 minut w torze nr 1 i 24 minuty w torze nr 2, zwiększenie nacisku na oś z 196 KN na 221 kN oraz dostosowanie peronów do obsługi osób niepełnosprawnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
PKP Intercity
Jarosław
Przemyśl
  • iore – 19.10.2015

    Ciekawe czy uda się w ogóle uruchomić w tym roku połączenia do Rzeszowa. Biorąc pod uwagę stan modernizacji linii Kraków - Rzeszów słabo to widzę. Przypomina do złudzenia modernizację linii Warszawa - Gdańsk. Tak że rozmowy o wydłużeniu kursowania Pendolino do Przemyśla wydają się w tym momencie czysto akademicką dyskusją.

  • oloa – 19.10.2015

    ta to jest tylko wyborcza kiełbasa posła . a nie konkretne potrzeby

  • Zainteresowany – 19.10.2015

    Powiedzmy, że jest to jakiś argument. Czy może mnie jednak ktoś oświecić i odpowiedzieć na pytanie: czy pierwotnie przewidywano kursowanie Pendolino do Jeleniej Góry? Informacji na ten temat nie pamiętam, ale jak widać pojedyncze składy będą do tego miasta docierać

  • Jerzyk – 19.10.2015

    Nie. Pewnie dostali zgode KE.

  • Sławek – 19.10.2015

    Rozumiem ,że PKP jest spółką państwową ale czy racjonalnym jest kończenie trasy w Rzeszowie gdy do granicy państwa jest zaledwie 80 km. W tej sytuacji słusznym wydaje się pogląd żeby taki pociąg kursował na całej szerokości państwa a nie tłumaczenie jakimiś wymysłami że są dogodne przesiadki. Przecież to się kupy nie trzyma. Podobnie ma się sprawa z modernizacją linii do Przemyśla. Pierwotnie UE dała pieniądze na rewitalizację do 160 km/h ale Polak mądrzejszy od jakiejś Unii i wymyślił że wystarczy do 120 km/h. I jak w tym kraju ma być lepiej ... nie może skoro takie tęgie głowy myślą co by tu jeszcze spieprzyć.

  • Zainteresowany – 19.10.2015

    Z tego co tu czytam wynika, że jednak Jelenia Góra nie był uwzględniana od początku. Dlatego oczekuję odpowiedzi od Intercity w jakim trybie zapadła decyzja o wydłużeniu kursu do tego (pięknego skądinąd) miasta. Może ktoś wie jaka prędkość może rozwinąć Pendolino na tym odcinku? Zgadzam się z tym co pisze Sławek. Pamiętajmy, że Jarosław i Przemyśl znajdują się na głównej linii kolejowej. Nie wiem dlaczego nikt w Rzeszowie nie zada sobie trudu by dbać o ten degradujący się obszar?

  • lila – 20.10.2015

    zainteresowany nie podniecaj się idż na piwo dla tej garstki podróżnych nie ma o co walczyć - no chyba że chodzi o zawiść o Rzeszów to zgoda

  • Zainteresowany – 20.10.2015

    Typowe podejście Rzeszowa. Jak ktoś che zwrócić uwagę na problem i domaga się działań na szczeblu województwa to mowa zaraz o zawiści i kompleksach. To jest właśnie objaw ukrytych kompleksów i potwierdzenie, że tworzenie takich niewydarzonych województw było błędem. Czy Wrocław strasznie ucierpiał na tym, że Pendolino kursować będzie do Jeleniej Góry? Czy Szczecin płacze, że Pendolino do Kołobrzegu dojedzie? O zawiści nie ma mowy bo mieszkam zupełnie gdzie indziej, ale bywam w Przemyślu i nie widzę powodu by to miasto tak planowo było marginalizowane

  • lola – 20.10.2015

    a jednak zainteresowany jest chory z zawiści

  • Zainteresowany – 20.10.2015

    Te żałosne uwagi o zawiści utwierdzają mnie w przekonaniu, że w Polsce wciąż brak jest myślenia o obopólnych korzyściach. Po to utworzono samorządne województwa by wszyscy mieszkańcy poprzez udział w wyborach mieli wpływ na losy danego obszaru i by władze na szczeblu wojewódzkim dbały o wszystkich jego mieszkańców. Cały czas nie mogę zrozumieć jaka krzywda stałaby się Rzeszowowi, gdyby wydłużono kurs Pendolino. Racjonalne argumenty mogę rozpatrywać, zaczepki gimbazy odtąd ignoruję

  • darek – 21.10.2015

    Skoro pociągi EIC Premium świadczą tylko usługi komercyjne to niech PKP Intercity zwróci całość dofinansowania ze środków publicznych na zakup tych składów.

  • Obserwator baardzo ciekawej dyskusji – 24.10.2015

    Polityk obiecuje a naród się zachwyca. A nie chcielibyście w Przemyślu lotniska, albo metra? Napewno się znajdzie polityk który to Wam obieca. Porównywanie Przemyśla do Kołobrzegu lub Jeleniej Góry brzmi równie poważnie co ta cała kampania wyborcza. Żeby nie było że jestem uprzedzony do jakiegoś regionu to chętnie odwiedzę to miasto tylko powiedzcie mi po co? Macie tam morze? A może góry?

  • Obiektywny – 27.10.2015

    Obserwator...a nie pomyślałeś że Przemyśl chciałby mieć szybki dostęp do innych miast w Polsce?. ps Kraków czy Wrocław tez nie ma gór i morza.

  • Zainteresowany – 29.10.2015

    A zauważyłeś, że polskie morze raczej nie przyciąga turystów poza krótkim sezonem? Jelenia - zgoda - jest atrakcyjna cały rok, ale nazwy tych miast padły bo nie odbiegają one drastycznie wielkością od Przemyśla, a do wielkości miast głównie się tu odnoszono. Co więcej, na odcinku Przemyśl-Rzeszów tradycyjnie pociągi jeździły zapełnione, dopóki nie zaczęto drastycznie ciąć połączeń. Niedaleko z Przemyśla w Bieszczady, jeszcze w początku lat 90. jeździł stąd pociąg do Ustrzyk Dolnych (może czas pomyśleć o reaktywacji). Poza tym jest to ostatnie miasto na trasie do Lwowa (nie ma tam morza, ani gór, ale jest co zwiedzać). Sam Przemyśl też jest atrakcyjny, ale - jak zauważył Obiektywny - może mieszkańcy tego miasta też czasem chcą podróżować w komfortowych warunkach? Twój argument można odnieść również do Rzeszowa i dojść do wniosku, że Pendolino powinno dojeżdżać tylko do Krakowa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....