TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego składy dla Kolei Dolnośląskich są tak drogie?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.07.2020 09:45:14
Dlaczego składy dla Kolei Dolnośląskich są tak drogie?

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ofercie na dostawę pociągów spalinowych dla Kolei Dolnośląskich. Ofercie drogiej. Dlaczego drogiej? Zapytaliśmy o to przedstawiciela producenta, który ofertę złożył, czyli bydgoską PESĘ.

Chodzi o wielkość zamówienia. Koleje Dolnośląskie chcą bowiem kupić zaledwie dwa pojazdy. Realizacja tak małego zamówienia w ocenie członka Zarządu PESY Sławomira Piątka jest więc stosunkowo bardziej kosztowna. Co prawda przewoźnik dopuszcza możliwość skorzystania z opcji, ale nie jest to zamówienie pewne. Dodatkowo pojazdy, które Koleje Dolnośląskie próbują kupić nie są typowe. Producent musi przygotować je konkretnie pod ten przetarg. To również powoduje wzrost ceny jednostkowej pojazdy. 

Jednostka, którą chcą kupić Koleje Dolnośląskie byłaby wyposażona w ekologiczny silnik, który musi spełniać wyśrubowane normy wchodzące w życie w 2022 roku. A dodatkowo przewoźnik zamówił też części zamiennie. Przy takich wymaganiach nie mamy gdzie zejść z ceny – wyjaśnia Piątek.  

Link zatem Linkowi nie równy…

Przypomnijmy, że w przetargu złożona została tylko jedna oferta, właśnie przez PESĘ. Znacznie przekracza ona szacunki zamawiającego. Producent zaproponował kwotę 42.754.800,00 zł brutto przy szacunkach zamawiającego 27.552.000,00 zł brutto. PESA chce zatem za jeden skład 21.377.400,00 zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
PESA
szt
przetarg

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....