TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego zlikwidowano EIC Sedina?
InfoRail - Opublikowano: 13.12.2016 12:27:46 7 komentarzy
Dlaczego zlikwidowano EIC Sedina?

Dlaczego w nowym rozkładzie jazdy nie ma już pociągu EIC "Sedina", kursującego wcześniej z Warszawy do Szczecina?

W związku z zaobserwowaniem w ramach rozkładu jazdy 2014/2015 wysokiej frekwencji w pociągu kategorii EIC wyjeżdżającym z Warszawy w kierunku Szczecina ok. godziny 17:00 została podjęta decyzja o testowym uruchomieniu w ramach rozkładu jazdy 2015/2016 połączenia Warszawa ? Szczecin wyjeżdżającego z Warszawy ok. godziny 19:00 ? wyjaśnia Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB. Kursowanie pociągu EIC (1806/7; 8106/7) "Sedina" było na bieżąco monitorowane przez PKP Intercity i zostało poddane szczegółowej analizie już w pierwszej połowie 2016 roku. W związku z niezadowalającymi wynikami analizy zajętości miejsc w pociągu podjęto decyzję o skróceniu połączenia o najbardziej deficytowy odcinek Szczecin Główny ? Poznań Główny, co zgodnie z przeprowadzoną analizą kosztowo-przychodową powinno przynieść poprawę rentowności pociągu. Pomimo poprawy wyniku finansowego pociąg EIC "Sedina" w dalszym ciągu nie przynosił zadowalających przychodów, przez co została podjęta decyzja o jego nieuruchamianiu w rozkładzie jazdy edycji 2016/2017.

Szczegółowe informacje dotyczące wyników finansowych PKP Intercity w zakresie rentowności poszczególnych pociągów w jednoznaczny sposób posiadają wartość gospodarczą (zawierają m.in. informacje o metodach pracy projektowej, informacje organizacyjne przedsiębiorstwa oraz dotyczące ograniczeń technicznych i taborowych występujących po stronie Spółki). Jak informuje Bittel Spółka PKP Intercity dołożyła wszelkich starań, aby omawiane informacje pozostały tajemnicą przedsiębiorstwa i wciąż wyraża taką wolę. Ujawnienie w całości lub w części informacji na temat rentowności pociągów, jak również aspektów technicznych leżących po stronie Spółki oraz zarządcy infrastruktury ? PKP Polskie Linie Kolejowe wraz ze szczegółami dotyczącymi tychże ograniczeń występujących podczas konstrukcji rozkładu jazdy może negatywnie wpłynąć na pozycję wskazanych podmiotów na rynku. Dlatego też w opinii MIiB zostały spełnione warunki do uznania powyższych informacji za tajemnicę przedsiębiorstwa. Tym samym nie dowiemy się jakie czynniki o charakterze ekonomicznym uległy zmianie, skoro w krótkim okresie czasu podjęto decyzje o likwidacji tego połączenia? Takie pytanie zadał poseł Piotr Misiło w swojej interpelacji poselskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
EIC
Szczecin
  • xtrain – 13.12.2016

    A ja zapytam dlaczego zlikwidowano jedyny nocny pociągB-str=ok - Szczecin uruchomiony na kilka miesięcy- tzn. TLK Polaris w którym jeździło nie tylko latem w sezonie wielu podróżnych? Ach! Tak, tak wiem - powód słaba frekwencja - jakoś nie zauważyłem. A jaka właściwie była ta niska frekwencja? - tak, tak wiem to jest tajemnica przewoźnika.... No comment....

  • xtrain – 13.12.2016

    A ja zapytam dlaczego zlikwidowano jedyny nocny pociągB-str=ok - Szczecin uruchomiony na kilka miesięcy- tzn. TLK Polaris w którym jeździło nie tylko latem w sezonie wielu podróżnych? Ach! Tak, tak wiem - powód słaba frekwencja - jakoś nie zauważyłem. A jaka właściwie była ta niska frekwencja? - tak, tak wiem to jest tajemnica przewoźnika.... No comment....

  • FRanek – 13.12.2016

    Za to ja przypomnę, że z Torunia do Krakowa mieliśmy kiedyś 4 bezpośrednie pociągi: ranny, wczesnopopołudniowy, późnowieczorny i nocny. Był słynny "olsztyniak" przez dziesięciolecia służący mieszkańcom Olsztyna, Ostrudy,Iławy, Torunia, Aleksandrowa, Włocławka, Kutna , Łodzi, Piotrkowa, Radomska, Zawiercia, Częstochowy....Te pociągi miały swoje mutacje sezonowe do Zakopanego i Krynicy Zdrój, jeździły codziennie. Komu to przeszkadzało? Zlikwidowano dzienny TLK z poprzedniego rozkładu, nawet dziennego przez Warszawę (dziwadło, ale był) już nie ma. Wprowadzono dzienny IC. To JEDYNE bezpośrednie połączenie z Krakowem. Czy ktoś tam myśli, co robi?

  • FRanek – 13.12.2016

    Ostródy, oczywiście - przepraszam

  • kolejFAN – 14.12.2016

    POLARISA podejrzewam że zlikwidowali z powodu braku nurków/gam na tą trasę, połączenia Krakowa z Toruniem i Bydgoszczą to jest jakiś SKANDAL, od lat ta trasa jest totalnie zdekomunikowana i nikt z tym nic nie robi! były REGLE z Krynicy/Zakopanego do Gdyni przez Kutno,Toruń,Bydgoszcz , oczywiście zlikwidowano je. Nocnego NOSALA z Krynicy/Zakopanego do Warszawy przez Radom,Dęblin też uwalono. To jest rozkład antypasażerski i nie mający nic wspólnego z normalnością! A co do SEDINY to najpierw zmieniono temu Ex nazwę, żeby łatwo zlikwidować go całkiem.

  • Facepalm – 14.12.2016

    TLK (wcześniej IC) Szyndzielnię relacji Bielsko-Biała Gł. - Poznań Gł. (przez Katowice) też zlikwidowano, mimo, że ten pociąg w ostatnich miesiącach jeździć dość mocno zapełniony, a w niektóre weekendy podróżni stali na korytarzach z uwagi na brak miejsc siedzących. Ciekawe, czy też został zlikwidowany z uwagi na niską rentowność...

  • kolejFAN – 14.12.2016

    Zgadza się,sam jechalem Szyndzielnią z Lublinca do Poznania chyba 3 razy,zawsze pełny był.Teraz oferta na linii ostrowiecko-kluczborskiej jest zenująca.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....