Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego zlikwidowano EIC Sedina?

inforail
13.12.2016 10:27
0 Komentarzy

Dlaczego w nowym rozkładziejazdy nie ma już pociągu EIC „Sedina”, kursującego wcześniej z Warszawy doSzczecina?

W związku z zaobserwowaniem w ramach rozkładu jazdy2014/2015 wysokiej frekwencji w pociągu kategorii EIC wyjeżdżającym z Warszawyw kierunku Szczecina ok. godziny 17:00 została podjęta decyzja o testowymuruchomieniu w ramach rozkładu jazdy 2015/2016 połączenia Warszawa ? Szczecinwyjeżdżającego z Warszawy ok. godziny 19:00 ? wyjaśnia Andrzej Bittel,Podsekretarz Stanu w MIB. Kursowanie pociągu EIC (1806/7; 8106/7) „Sedina” byłona bieżąco monitorowane przez PKP Intercity i zostało poddane szczegółowejanalizie już w pierwszej połowie 2016 roku. W związku z niezadowalającymiwynikami analizy zajętości miejsc w pociągu podjęto decyzję o skróceniupołączenia o najbardziej deficytowy odcinek Szczecin Główny ? Poznań Główny, cozgodnie z przeprowadzoną analizą kosztowo-przychodową powinno przynieść poprawęrentowności pociągu. Pomimo poprawy wyniku finansowego pociąg EIC „Sedina” wdalszym ciągu nie przynosił zadowalających przychodów, przez co została podjętadecyzja o jego nieuruchamianiu w rozkładzie jazdy edycji 2016/2017.

Szczegółowe informacje dotyczące wyników finansowych PKPIntercity w zakresie rentowności poszczególnych pociągów w jednoznaczny sposóbposiadają wartość gospodarczą (zawierają m.in. informacje o metodach pracyprojektowej, informacje organizacyjne przedsiębiorstwa oraz dotycząceograniczeń technicznych i taborowych występujących po stronie Spółki). Jakinformuje Bittel Spółka PKP Intercity dołożyła wszelkich starań, aby omawianeinformacje pozostały tajemnicą przedsiębiorstwa i wciąż wyraża taką wolę.Ujawnienie w całości lub w części informacji na temat rentowności pociągów, jakrównież aspektów technicznych leżących po stronie Spółki oraz zarządcyinfrastruktury ? PKP Polskie Linie Kolejowe wraz ze szczegółami dotyczącymitychże ograniczeń występujących podczas konstrukcji rozkładu jazdy możenegatywnie wpłynąć na pozycję wskazanych podmiotów na rynku. Dlatego też wopinii MIiB zostały spełnione warunki do uznania powyższych informacji zatajemnicę przedsiębiorstwa. Tym samym nie dowiemy się jakie czynniki ocharakterze ekonomicznym uległy zmianie, skoro w krótkim okresie czasu podjętodecyzje o likwidacji tego połączenia? Takie pytanie zadał poseł Piotr Misiło wswojej interpelacji poselskiej.


Komentarze