TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dlaczego zlikwidowano połączenia Wrocław ? Berlin?
INFORAIL - Opublikowano: 22.01.2015 09:12:33 6 komentarzy
Dlaczego zlikwidowano połączenia Wrocław ? Berlin?

Likwidacja tak ważnego dla Dolnego Śląska międzynarodowego połączenia (Wrocław ?Berlin) ma wymiar gospodarczy i społeczny oraz stoi w wyraźnej sprzeczności z podstawowymi celami Unii Europejskiej ?pisze w interpelacji do Ministra Infrastruktury i Rozwoju posłanka Monika Wielichowska. I dalej w wystąpieniu czytamy, iż Dolny Śląsk, jak również inne regiony Polski, od 10 lat silnie aspirują do budowania spójnej Europy. Od wielu lat wzmacniają też współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi. Zdaniem posłanki Wielichowskiej likwidacja bezpośredniego połączenia kolejowego w relacji Wrocław - Berlin ogranicza możliwości intensywnie rozwijającej się współpracy transgranicznej polskich i niemieckich regionów, stanowiąc wyraźny krok wstecz w odniesieniu do podejmowanych w ostatnich 25 latach inicjatyw. Wiąże się także ze zmniejszeniem atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej, pogorszeniem przepływów związanych z jednolitym rynkiem wewnętrznym, co ma bezpośredni wpływ na jakość życia mieszkańców tych regionów.

Zdaniem autorki interpelacji należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia, w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji.

W ostatnich 10 latach wydano znaczące środki krajowe i europejskiej na poprawę stanu infrastruktury kolejowej po polskiej i niemieckiej stronie. Niektóre z prac w tym zakresie wciąż trwają. Likwidacja połączenia stanowi więc przekreślenie dotychczasowych rezultatów modernizacji infrastruktury kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Berlinem i pozostaje w konflikcie z działaniami Unii Europejskiej na rzecz wspierania transportu niskoemisyjnego. Ponadto znaczenie likwidowanego połączenia wykracza daleko poza relacje transgraniczne, ponieważ może zostać ono wykorzystane do społecznego i gospodarczego powiązania zachodnich i wschodnich regionów Europy.

Swój sprzeciw wobec likwidacji połączenia kolejowego Wrocław ?Berlin wyrażają również polskie i niemieckie regiony i izby gospodarcze. Z powyższych względów Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża wolę wielowątkowej współpracy międzypaństwowej i międzyregionalnej prowadzącej do zatrzymania procesu likwidacji tego połączenia, a jednocześnie jego radykalnej poprawy jakościowej.

Na gruncie przytoczonych wyżej argumentów posłanka Monika Wielichowska pyta minister Marię Wasiak dlaczego resort i podległe spółki planują wstrzymać tak ważne dla rozwoju Dolnego Śląska, a także dla budowania spójnej Europy połączenie kolejowe w relacji Wrocław ?Berlin? Czy Ministerstwo pozwoli zaprzepaścić od wielu lat wzmacnianą współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi? Dlaczego resort pozwala na przekreślenie trwających prac w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej?

Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź MIR, o której będziemy informować na łamach InfoRail. Szerzej na temat likwidacji połączeń z Wrocławia do Berlina pisaliśmy tutaj .


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Berlin
Wrocław
MIR
  • gutek – 22.01.2015

    odPOwiedz jest wiadoma-połączenie nierentowne

  • merc – 22.01.2015

    Nie opłaca się utzymywać muchowozu na kilka wagonów i to jeszcze z lokomotywą, która i tak do 160 km/h na polskim odcinku nie pojedzie.

  • Zgroza – 23.01.2015

    Puścić Interregio Wrocław-Żary-Cottbus na szynobusie, a potem ew. pośpiech.

  • pyramid – 23.01.2015

    To jedno z wielu zlikwidowanych polaczen. A w kolejce mnostwo innych TLK - po likwidacji ktorych dotacja sie na pewno nie zmniejszy. No ale wiadomo, raty bez-pendolino trzeba za cos splacac. Przy tak wielkiej frekwencji (rzedu 25-35%) te wielkie 'komercyjne' pociagi na siebie nie zarobia.

  • Wiera K. – 23.01.2015

    skąd wziąłeś te dane o frekwencji? Jechałeś choć raz Pendolino?

  • kierpwca ... latawca – 23.01.2015

    @Wiera K. choćby z obserwacji na dworcu Warszawa Centralna - sobotę skład ok. 14:40 - tylko ok. 30 osób. Jeszcze lepsze wyniki daje porównanie czasów przejazdu z W-wy do Krakowa - różnica między Pendolino a 'normalnymi' IC nie większa niż 10-20 minut, a cena zamiast 60 - 160 PLN (II kl.). Wystarczy?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....