Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do 2023 roku będzie zmodernizowana linia kolejowa Budapeszt-Belgrad

inforail
12.02.2018 08:23
0 Komentarzy

Węgry zamierzają do2023 roku zmodernizować linię kolejową łączącą Budapeszt z Belgradem –poinformował w poniedziałek dziennik „Magyar Idoek”. Inwestycjazostanie w większości sfinansowana z chińskiego kredytu.

Dzięki modernizacji pociągi będą mogły jeździć tą trasą zprędkością 160 km na godzinę, a czas podróży ze stolicy Węgier do stolicySerbii skróci się z 8 godzin do 3,5 godziny – powiedział dziennikowi prezesChińsko-Węgierskiej Kolejowej Spółki z o.o. Non-profit Zoltan Pafferi.

Zgodnie z międzynarodowym porozumieniem 85 proc. kosztówinwestycji zostanie sfinansowanych z kredytu chińskiego Exim Banku, zaśpozostałe 15 proc. będzie pochodzić ze źródeł krajowych.

Pafferi powiedział, że projektowanie inwestycji może zająćod półtora roku do dwóch lat, a pierwsze łopaty mogłyby zostać wbite w 2020roku. Od tego momentu potrzeba 2,5-3 lat na wykonanie prac na węgierskimodcinku linii, liczącym 152 km.

„Magyar Idoek” poinformował, że prace po stronieserbskiej już się rozpoczęły, a ich zakończenie także jest planowane na 2023 r.

Ogłaszając w zeszłym roku priorytety rozpoczętej 1 lipca2017 roku węgierskiej prezydencji w Grupie Wyszehradzkiej, minister sprawzagranicznych i współpracy gospodarczej z zagranicą tego kraju Peter Szijjartooznajmił, że jednym z nich jest wykorzystanie chińskiej strategii NowegoJedwabnego Szlaku do rozwoju infrastruktury.

Podkreślił, że Chiny przeznaczają na ten cel bardzo dużesumy i dzięki temu możliwa będzie budowa brakujących odcinków w połączeniachkolejowych i drogowych. „Poprawiłoby to słabość konkurencyjną Węgierwynikającą z długiego czasu transportu” – ocenił.

Szijjarto styczniu mówił, że rządowi węgierskiemu zależy natym, by jak najwięcej chińskich towarów docierało właśnie na Węgry i stamtądwędrowało dalej na rynki zachodnie.


Komentarze