TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Do Koszalina zmodernizowanym EN57
INFORAIL/UMWZ - Opublikowano: 12.11.2013 12:10:35 2 komentarze
Do Koszalina zmodernizowanym EN57
Pierwsze dwa zmodernizowane składy EN57 dołączyły do taboru Województwa Zachodniopomorskiego. Marszałek Olgierd Geblewicz oficjalnie przejął je 7 listopada, od przedstawicieli wykonawcy remontu, czyli konsorcjum PESA&ZNTK Mińsk Mazowiecki.-Ten tydzień to naprawdę doniosły czas dla zachodniopomorskiej kolei. W poniedziałek podpisaliśmy największy w dziejach Pomorza Zachodniego kontrakt na dostawę całkowicie nowego taboru elektrycznego, a dzisiaj odbieramy pierwsze ze zmodernizowanych EN57. To przedsięwzięcie udało nam się zrealizować dzięki programowi zakupu 7 używanych ezt-ów i poddaniu ich gruntownej modernizacji–podkreślił inaugurując uroczystość marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.Marszałek zaznaczył, że unowocześnione składy maja służyć pasażerom kolei zachodniopomorskiej przez wiele, wiele lat, dlatego władze województwa postawiły Wykonawcy bardzo wysoko poprzeczkę. -Wiem, że wymagaliśmy bardzo dużo. Jestem bardzo ciekaw, jak ta modernizacja się powiodła –marszałek nie ukrywał ekscytacji na chwilę przed odsłonięciem składu. Premierowy pokaz wyremontowanego pojazdu poprzedziła krótka prezentacja na temat elektrycznego taboru kolejowego, która przedstawiła dyrektor Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, Jadwiga Rajkiewicz. Po tym nadszedł monet oficjalnego przekazania zmodernizowanych ezt-ów. Symboliczny dokument marszałek Olgierd Geblewicz wraz z wicemarszałkiem Andrzejem Jakubowskim odebrali z rąk szefa marketingu krajowego rynku klientów kluczowych PESA SA Jerzego Berga i prezesa ZNTK „Mińsk Mazowiecki”Sławomira Piątka.W hali na Wzgórzu Hetmańskim obecni byli związkowcy, których marszałek Geblewicz zaprosił do udziału w uroczystości zaraz po zakończeniu rozmów z reprezentacją związkową. W tym dialogu uczestniczył również wicemarszałek Andrzej Jakubowski. - Nie wyobrażam sobie rozwoju Pomorza Zachodniego bez sprawnej kolei. Sądzę, że wyraźnie widać konsekwencję Zarządu Województwa, który małymi krokami unowocześnia tabor spalinowy, a teraz także elektryczny –mówił podczas spotkania marszałek Olgierd Geblewicz. - Chciałbym, aby doszło do takiego podziału spółki Przewozy Regionalne, by regiony przejęły majątek, ale także i pracowników. Wbrew potocznym opiniom pracownicy nie stanowią problemu, ale są wartością dodaną, to prawdziwy kapitał tej spółki. -Jestem przekonany, że zachodniopomorski oddział sobie poradzi. Uważam, że mamy potencjał w przyciąganiu nowych podróżnych–stwierdził dalej marszałek. - Trzeba unowocześniać tabor, postarać się o skrócenie czasu podróży, dążyć do korelacji między połączeniami kolejowymi i busowymi w miejsce trwającej obecnie konkurencji. Z opinią marszałka zgodzili się związkowcy. -Mamy szanse na walkę o klienta: ofertą, komfortem jazdy, czasem przejazdu i skomunikowaniem naszych rozkładów z rozkładami innych przewoźników, aby usprawnić przesiadki –zapewniała strona związkowa.W swój pierwszy, regularny już kurs zmodernizowany EN57 wyruszył niespełna trzy godziny po zakończeniu uroczystości, do Koszalina. Modernizacja obejmuje 7 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które Województwo Zachodniopomorskie kupiło w 2012 r. od spółki Przewozy Regionalne. Jej koszt oszacowano na 57 687 000 zł. Modernizacja realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.Zakres prac modernizacyjnych –najważniejsze zmiany:- Nowoczesne czoło o aerodynamicznym kształcie- Klimatyzacja przedziałów pasażerskich i kabiny maszynisty- Nowe kabiny WC z obiegiem zamkniętym w tym jedna spełniająca TSI PRM- Bezpieczne drzwi odskokowo-przesuwne- Elektroniczny system informacji pasażerskiej- Układ napędowy oparty o asynchroniczne silniki- Nowoczesny układ hamulcowy- Nowoczesny układ sterowania oraz zasilania firmy MEDCOM- Cichsze wózki.Czoło pojazdu zyskało atrakcyjny wygląd. Poprawiła się widoczność dla prowadzącego pojazd. Składy zostały wyposażone w elektryczne wycieraczki zdolne oczyścić prawie cała szybę przednią czy reflektory halogenowe zapewniającymi bardzo dobre oświetlenie toru. Toaleta z zamkniętym obiegiem ma nowoczesny, estetyczny wygląd. Została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jest przewijak dla niemowląt, wentylacja wymuszona oraz elektryczny napęd drzwi. Drzwi wejściowe są odskokowo-przesuwne z nowoczesnymi rozwiązaniami, takim jak siła zamykania ograniczona wartości bezpiecznych, po napotkaniu przeszkody następuje otwarcie drzwi oraz blokada indywidualnego otwarcia drzwi przy prędkości powyżej 5 km/h. Zmiany zaszły także w układzie hamulcowym. Najważniejsze cechy zastosowanego układu to: stopniowe zadawanie siły hamującej, dodatkowy hamulec awaryjny pneumatyczny montowany na pulpicie maszynisty, blending (mieszanie) hamulców elektropneumatycznego i elektrodynamicznego. Nowy układ napędowy to mniejsza awaryjność, obniżone koszty utrzymania, łagodny rozruch i hamowanie jednostki - falownikowy napęd trakcyjny z silnikami asynchronicznymi. Składy zostały wyposażone w silniki trakcyjne LK-450 X6 o mocy 250kW każdy. Zmodernizowane zostaną też wózki. Korzyści to: uproszczenie układu –mniej czynności utrzymaniowych, polepszenie spokojności biegu oraz zmniejszenie hałasu.Zmodernizowane składy zostaną przekazane spółce Przewozy Regionalne, od której zostały odkupione...
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN57
PESA
ZNTK Mińsk Mazowiecki
Koszalin
Zachodniopomorskie
  • magneto – 12.11.2013

    Jak można było odebrać takie jednostki? Czy komisarze nie mają oczu? Przecież te 2 ezt nie zostały dokończone i we wnętrzu brakuje praktycznie wszystkiego. Niech Olgierd zacznie interesować się tym tematem albo odpowiednie służby zaczną interesować się nim.

  • mickam – 12.11.2013

    To zdjęcie to ktoś robił komórką? Taka niska jakość. Ale portal już nawet porządnych zdjęć nie mają.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....