Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Wolsztyna nawet 120 km/h!

inforail
31.08.2020 13:45
0 Komentarzy

Spółka PKP PolskieLinie Kolejowe poinformowała, że ogłosiła przetarg na rewitalizację liniiWolsztyn Poznań na odcinku Wolsztyn – Drzymałowo (Wielkopolskie). Inwestycja -współfinansowana ze środków unijnych – ma się zakończyć w 2023 r.

Jak podano, inwestycja usprawni podróże między Poznaniem aWolsztynem.

„Na objętym pracami 15 km odcinku z Wolsztyna doDrzymałowa prędkość pociągów zwiększy się nawet dwukrotnie, do 120 km/h. Będąnowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie koleina otoczenie” – podała spółka.

W Rakoniewicach oraz Wolsztynie przewidywana jest przebudowaurządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana rozjazdów. Inwestycja poprawiprzepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów.

Dzięki dostępniejszym peronom na stacjach Wolsztyn iGrodzisk Wielkopolski wzrośnie komfort podróży. Na wyższych peronach zapewnionebędzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Dogodną komunikację na obustacjach zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Osoby mające trudności zporuszaniem się będą mogły skorzystać pochylni prowadzących na perony.

Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyprzebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ułożona zostanienowa nawierzchnia. Część przejazdów zyska dodatkowe zabezpieczenie, rogatki isygnalizację, zamontowane zostaną kamery monitoringu.

Jak podano, realizacja inwestycji zostanie uzgodniona zprzewoźnikami; zakres prac na jednotorowej trasie będzie wymagać wprowadzeniazastępczej komunikacji autobusowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekt”Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo –Wolsztyn” ze środków własnych, Funduszu Kolejowego oraz przywspółfinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego RegionalnegoProgramu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.

Termin składania ofert upływa 5 października. Naprzygotowanie projektu i realizację inwestycji wybrany w przetargu wykonawcabędzie miał 24 miesiące. Podróżni skorzystają z efektów prac w 2023 r.

Spółka poinformowała, że dzięki jej działaniom linia zWolsztyna do Poznania zyskuje nowoczesne rozwiązania, przy zachowaniuhistorycznego charakteru. Na trasie z początku XX w. są zachowane dawnesemafory kształtowe, a przewozy pasażerskie odbywają się m.in. z wykorzystaniemparowozów. (PAP)

Komentarze