Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Zakopanego już bez przesiadki na autobus

inforail
22.06.2018 07:49
0 Komentarzy

Wracają pociągi namodernizowany odcinek linii Skawina – Sucha Beskidzka. W wakacje, podróżniskorzystają z bezpośrednich połączeń kolejowych na Podhale – poinformowały PKPPolskie Linie Kolejowe.

Spółka kontynuuje inwestycję, zapewniającą szybsze iwygodniejsze podróże na trasie Kraków – Zakopane. Trwają bowiem prace na liniikolejowej Skawina – Sucha Beskidzka. Są one częścią inwestycji PLK na trasieKraków – Zakopane. Wykonawca nie zwalnia tempa robót, ale realizuje je tak, byodbywały się wakacyjne podróże – podała spółka.

Od 22 czerwca br., między Skawiną a Suchą Beskidzką pociągipojadą po odcinku nowych torów. Podróżni mogą korzystać z bezpośrednichpołączeń kolejowych na trasie Kraków – Zakopane, bez konieczności przesiadaniasię na autobus. Do dyspozycji pasażerów będą już nowe, wygodne perony naprzystankach w miejscowościach: Rzozów, Wola Radziszowska, Przytkowice oraz wstacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.

Po zakończeniu inwestycji wszystkie stacje i przystankimiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką zyskają nowe wiaty, ławki, oznakowanie,oświetlenie, tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościachporuszania się będą min. ścieżki naprowadzające, pochylnie, podjazdy.

Zrealizowano już część prac w ramach prowadzonej od marcabr. inwestycji. Przebudowano szlaki Skawina – Radziszów i Radziszów – Leńcze.Wykonano również prace torowe na stacjach Radziszów i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. W wakacjekontynuowane będą prace bez ograniczeńruchu.

We wrześniu wykonawca przystąpi do prac na szlakach, Leńcze– Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona –Stryszów oraz w stacji Sucha Beskidzka. Wówczas będzie jeszcze wprowadzonazastępcza komunikacja autobusowa.

Efekty inwestycji

Wymiana ponad 35 km torów oraz przebudowa m.in. 6 mostów wSkawinie, Przytkowicach, Kalwarii Zebrzydowskiej oraz wiaduktu w WoliRadziszowskiej przełoży się na szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie międzySkawiną a Suchą Beskidzką oraz w relacjach Kraków – Zakopane i Kraków – Bielsko Biała.Kursowanie pociągów dodatkowo usprawnią nowe urządzenia sterowania ruchem.Bezpieczniej będzie także na kilkunastu przejazdach kolejowo-drogowych. Będziedodatkowy przystanek Radziszów Centrum oraz zmodernizowane stacje i przystanki,które ułatwią dostęp do kolei i zapewnią lepsza obsługę podróżnym oograniczonych możliwościach poruszania się.

Zadanie na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97)jest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto -„Prace na liniach doZakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – ChabówkaZakopane”. Zakończenie inwestycji na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. acałego projektu do 2023 r.


Komentarze