Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Duże zainteresowanie zimowymi kursami Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

inforail
25.02.2019 11:03
0 Komentarzy

Po dwa składy w każdąśrodę i sobotę podczas tegorocznych ferii zimowych kursowało na trasieBieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

„W każdym z nich podróżowało po 150-200 osób” -powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej kolejką wąskotorową MariuszWermiński. „Chętnych do skorzystania z naszych usług nie brakowało. Nieprzeszkodziły nam nawet obfite opady śniegu w pierwszych tygodniach ferii”– mówił Wermiński. Przypomniał, że na trasie wąskotorówki zaspy śnieżnemiejscami przekraczały 100 cm. „Zima nie sparaliżowała jednak pracykolejki. Tory były na czas odśnieżone. Natomiast podróżni mogli podziwiaćzimowe pejzaże Bieszczad” – dodał.

Bieszczadzka Kolejka Leśna, podobnie jak w latachpoprzednich, w czasie ferii szkolnych dwa razy w tygodniu kursowała na trasieMajdan – Balnica – Majdan. Przed podróżą turyści na stacji w Majdanie mogliogrzać się przy ognisku i napić herbaty.

Duże zainteresowanie podróżami kolejką sprawiało, że natrasę zawsze wyjeżdżały dwa składy wagonów. „Zimowe podróże organizujemyod kilku lat. Jesteśmy do nich w pełni przygotowani. Mamy m.in. pług doodśnieżania, a w wyremontowanej parowozowni są odpowiednie warunki pracy”– zauważył Wermiński.

Podkreślił, że „podróże kolejką w zimowej aurzenawiązują klimatem do popularnych kuligów”. Lokomotywa spalinowa ciągnieskład liczący kilka półotwartych wagonów, które ogrzewają piecyki, tzw. kozy.Pasażerowie sami dbają o dokładanie do nich drewna.

Prezes fundacji zarządzającej kolejką zaznaczył, że w zimiepodróże wąskotorówką „nie są organizowane dla zysku”. „Chcemyposzerzyć ofertę turystyczną dla wypoczywających w Bieszczadach” –zauważył.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październikubieszczadzka kolejka wozi turystów w weekendy, a w lipcu i sierpniu –codziennie. W ubiegłym roku BKL przewiozła 153 tys. pasażerów, najwięcej wswojej historii. Wpływy ze sprzedaży biletów są podstawowym źródłem jejutrzymania. W sezonie letnim jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i zMajdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała 1898 r. Przezwiele lat służyła przede wszystkim do transportu drewna. W 1994 r. ze względówekonomicznych została wyłączona z eksploatacji. W 1996 r. utworzona zostałaFundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, która postanowiła utrzymać zabytkowąkolejkę.

Komentarze