Dwa dodatkowe tory od Warszawy Wschodniej do Tłuszcza

inforail
21.11.2019 10:45
0 Komentarzy

Dwa dodatkowe tory odstacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza zwiększą możliwości kolei w aglomeracji iułatwią podróże w kierunku Białegostoku – poinformowały PKP Polskie LinieKolejowe.

Spółka zleciła opracowanie dokumentacji do połowy 2021 r.Efektem prac będą krótsze podróże, większe bezpieczeństwo i sprawniejszyprzewóz towarów. Rozbudowa o dwa dodatkowe tory linii kolejowej pomiędzyWarszawą a Tłuszczem to realizacja jednego z założeń „Master Planu dlatransportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej” ogłoszonego przez PKP PolskieLinie Kolejowe S.A. w lipcu 2019 roku.

Jak podają PKP PLK zmiany w transporcie kolejowym w Polsce wistotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom ipodróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. W aglomeracji warszawskiejpowstaje wygodna i szybka kolej. Planowany jest także jej rozwój, abygwarantowała coraz sprawniejsze dojazdy.

Zgodnie z dokumentem”Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym”  Master Plan dla transportu kolejowego waglomeracji warszawskiej” przyjętym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w2019 r. planujemy, że każda linia do stolicy będzie czterotorowa. Osobne torydla pociągów aglomeracyjnych i dla pociągów dalekobieżnych zwiększaprzepustowość, usprawnią dojazdy i poprawią atrakcyjność kolei w warszawskimwęźle kolejowym – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich LiniiKolejowych S.A.

Umowa podpisana

Dzisiaj (21 listopada) w Warszawie, PKP Polskie LinieKolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności dla zadania:Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniikolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew” w ramach projektu „Praceprzygotowawcze dla wybranych projektów”.

Studium wykonalności odpowie na pytania jaki będzienajlepszy wariant dla poprowadzenia dwóch nowych torów od stacji WarszawaWschodnia do Tłuszcza (linia nr 21). Kolejnym elementami opracowania będąanalizy dostosowania stacji i przystanków Warszawa Wileńska, Warszawa WileńskaMarki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód i Tłuszcz do zwiększonej liczbypodróżnych. W studium zawarte będą także analizy dotyczące budowy nowychprzystanków. Projekt zakłada budowę około 55 km nowych torów wraz z sieciątrakcyjną. W miejscu ok. 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowychprzewidziano budowę nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Dzięki nowemu systemowi iurządzeniom sterowania ruchem kolejowym najszybsze pociągi pojadą międzyWarszawą a Czyżewem z prędkością 200 km/h. Cztery tory od Warszawy do Tłuszczato głównie większa przepustowość i szybsze podróże w aglomeracji oraz regionie.Studium wykonalności dla zadania: Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dlaprojektu „Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew”w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów” ma być gotowew połowie 2021 roku. Przygotuje je firma BBF Sp. z o.o. Wartość zadaniafinansowanego z budżetu PLK to ponad 3 mln zł. Budowa planowana jest przywykorzystaniu środków z instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.


Komentarze