TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dwa EN57 zmieniają właściciela. Z wolnej ręki
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.08.2020 09:45:40
Dwa EN57 zmieniają właściciela. Z wolnej ręki

Województwo Zachodniopomorskie sprzedało dwa kolejne EN57. Wartość transakcji to 12 200 000.00 PLN netto.

Nowym-starym właścicielem składów będzie Polregio czyli d. Przewozy Regionalne. To właśnie ten przewoźnik sprzedał składy samorządowi. A teraz je odkupił. W trybie z wolnej ręki, tłumacząc to koniecznością odnowienia parku taborowego. Umowa została podpisana 24 lipca, ale poinformowano o niej dopiero 31 sierpnia 2020 roku. 

W uzasadnieniu czytamy, że przedmiot zamówienia obejmuje dostawę 2 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, na sprzedaż których Województwo Zachodniopomorskie ogłosiło przetarg.

Powyższe oznacza, że Zamawiający nie ma innej możliwości nabycia sprzedawanych EZT, jak poprzez przystąpienie do przetargu, o którym mowa w poprzednim zdaniu, w roli oferenta, tj. podmiotu składającego ofertę zakupu przedmiotu przetargu. Tym samym jedynym trybem nabycia EZT jest zamówienie z wolnej ręki. Ogłoszenie o przetargu zostało opublikowane przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski 25 czerwca 2020 roku. Na podstawie przepisów Pzp "w związku z trwającymi przez bardzo krótki okres szczególnie korzystnymi okolicznościami możliwe jest udzielenie zamówienia po cenie znacząco niższej od cen rynkowych" spółka może przystąpić do przetargu, gdyż określone przesłanki zostają spełnione. Przedmiotowe ogłoszenie pozycjonuje jego przedmiot (EZT serii EN57AL) jako wyjątkowy, nieobecny na rynku, dostępny w bardzo krótkim okresie. Co więcej, ze względu na tryb sprzedaży EZT w ramach ogłoszonego przetargu na zbycie przedmiotowego mienia, tryb nabycia EZT jest zbliżony do określonego w sytuacji gdy zamówienie na dostawy jest dokonywane na giełdzie towarowej (...), ponieważ spółka, będąc nie tylko oferentem w rozumieniu ogłoszonego przetargu na sprzedaż EZT, ale także Zamawiającym w rozumieniu przepisów Pzp, w zaistniałych okolicznościach faktycznych i obecnym stanie prawnym, może zawrzeć umowę o zamówienie publiczne przystępując do przetargu, czyli trybu sprzedaży o z góry określonych zasadach i warunkach, których jako potencjalna strona umowy nie może zmienić (może je jedynie zaakceptować i złożyć ofertę albo nie), a ponadto trybu sprzedaży, który wszystkim uczestnikom obrotu zapewnia jednakowe warunki zawierania transakcji oraz jednakowy dostęp w tym samym czasie do informacji na temat "rynku", na którym dochodzi do zbycia EZT. Stąd podobieństwo do sposobu zakupu na giełdzie towarowej. Przewoźnik ponownie przyznaje, że posiada jeden z najstarszych w Polsce parków taborowych. W sytuacji ww. okoliczności musi wykorzystywać każdą z bardzo rzadko występujących sytuacji rynkowych, w którym możliwe jest nabycie EZT o odpowiednich parametrach technicznych i standardzie odpowiednim dla pasażera.

Braki wystarczającej liczby nowych i zmodernizowanych wpływają nie tylko na wizerunek Spółki, ale powodują również odpowiednie konsekwencje finansowe w postaci kar nałożonych od zarządców infrastruktury oraz organizatorów przewozów. W kontekście powyższego, potraktowano ogłoszony przetarg na sprzedaż 2 zmodernizowanych EN57AL, w którym wzięło udział, jako sytuację o szczególnie korzystnych okolicznościach trwającą przez bardzo krótki okres, m.in. z powodu potrzeby pozyskania zmodernizowanych lub nowych EZT w celu realizacji oferty przewozowej zgodnie z wymogami stawianymi przez organizatorów przewozów i zarządców infrastruktury, która to potrzeba, wzmocniona została o konieczność pilnego zastąpienia wycofanego z eksploatacji EZT. Spółka nie ma możliwości pozyskania w tak krótkim czasie 2 EZT zmodernizowanych lub nowych, na warunkach finansowych, na które może sobie pozwolić – spółka poddana została restrukturyzacji i musi zachowywać bardzo rygorystyczną dyscyplinę finansową.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN57
EN57AL
Przewozy Regionalne
zachodniopomorskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....