Dwa kolejne EN57AL do kupienia

inforail
17.09.2020 12:45
0 Komentarzy

Urząd MarszałkowskiWojewództwa Zachodniopomorskiego wystawił na sprzedaż dwa kolejnezmodernizowane EN57AL.

Poprzednie poszły jak „świeże bułeczki” i okazały sięłakomym kąskiem dla Polregio d. Przewozy Regionalne. Teraz pewnie samorządowcyliczą na podobny scenariusz, nikt w Polsce, oprócz tego przewoźnika takichskładów już nie kupuje.

Do kupienia są: EN57AL – 1083 oraz EN57AL – 1148. Każdyzostał wyceniony na 6.097.000 zł netto, co łącznie daje kwotę 12.194.000 złnetto. Kupić można dwa składy w pakiecie. Nie przewiduje się sprzedażypojedynczych sztuk, sprzedający nie dopuszcza ofert częściowych.

Oferty można składać do 5 października 2020 roku.

Aktualnym użytkownikiem pociągów jest ZachodniopomorskiOddział Polregio d. Przewozy Regionalne.

Opis pojazdów -elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 5B+6B+5B o oznaczeniu EN57AL

W roku 2012 Województwo Zachodniopomorskie zakupiło 7 sztuktrzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 wartość 7,5 mln złbrutto. W latach 2013-2014 nastąpiła modernizacja wykonana przez ZNTK MińskMazowiecki.

Modernizacja pojazdów posiadanych przez Województwoelektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 objęła swoim zakresem następująceelementy: układ napędowy, zestawy kołowe, łożyska osiowe, układ hamulcowy iinstalację pneumatyczną, przekładnie zębate, wózki w zakresie usprężynowania Istopnia i prowadzenia zestawów kołowych – umożliwiające osiągnięcie prędkoścido 120 km/h i przyspieszenia do 0,8 m/s2 przy zapewnieniu podróżnym dobrychwarunków podróżowania. Z punktu widzenia podróżnych niezbędnym było dokonaniekompleksowej wymiany nadwozia pojazdu, nowej aranżacji wnętrz, wymiany drzwiwejściowych, okien, toalet, siedzeń kończąc na klimatyzacji i systemachinformacji pasażerskiej oraz WiFi.

Szczegółowy zakresmodernizacji:

1.            Wymianazestawów kołowych, łożysk osiowych, maźnic i elementów gumowych.

2.            Modernizacjawózków.

3.            Wymianasprzęgów Scharfenberga i sprzęgów międzywagonowych.

4.            Naprawaostoi pojazdów (wraz z czopami skrętu i ślizgami).

5.            Naprawapudła pojazdów, wraz z wymianą nowego czoła z szybą sferyczną, poprawa izolacjitermicznej i   akustycznej, wraz zpokryciem nową zgodną z wizerunkiem Województwa Zachodniopomorskiegomalaturą   zewnętrzną i wewnętrzną.

6.            Wymianadrzwi wejściowych na odskokowo-przesuwne, oraz szczytowych pomiędzyczłonami,  zabudowa okien z szybamizespolonymi-pakietowymi.

7.            Zabudowanodwie modułowe kabiny sanitarne WC, z tym jedna przyjazna dla osób oograniczonej           mobilnościspełniająca normy TSI PRM, z zamkniętym obiegiem wodno-kanalizacyjnym,zbiorniki na wodę 2 x po minimum 200 l i na fekalia 2 x po minimum 300 l.

8.            Pojazdywyposażone w przedział dla osób poruszających się na wózkach (minimum 2 wózki).

9.            Siedzeniadla pasażerów zachowano w układzie naprzeciwległym, wyposażone w podłokietnikiw części zewnętrznej foteli (od strony przejścia składane a od ściany pojazdustałe), wzór, kolorystka i materiał zgodny z już przyjętym  wizerunkiem Województwa na eksploatowanychpojazdach.

10.          Ściankidziałowe wymieniono na materiały z tworzyw sztucznych, pomiędzy przedsionkami aprzedziałami pasażerskimi z zabudową szklanych bezpiecznych elementów orazporęczy; przestrzenie przy drzwiach wejściowych oddzielone od przedziałupasażerskiego zamkniętym przedsionkiem ze szkła bezpiecznego wewnątrzzabudowane gniazdka  elektryczne;

11.          Oświetleniewnętrza (w kolorze ciepło żółtym, awaryjne ledowe);

12.          Zmodernizowanohamulce i instalację pneumatyczną hamulca – (wymiana sprężarki głównejpołączoną z       zabudową dwóchsprężarek pomocniczych;

13.          Układnapędowy – zastosowano asynchroniczne silniki trakcyjne (wykorzystano korpusysiników prądu stałego LK450) , zastosowano falownika trakcyjnego do zasilaniasilników trakcyjnych, sterownika mikroprocesorowego. Pozostawiono standardowezawieszenie siników trakcyjnych – tzw. system tramwajowy. Przekładnia głównawykonana jako jednostopniowa z nowymi kołami zębatymi o dotychczasowychparametrach.

14.          Zmodernizowanokabinę maszynistów – zabudowano nowe zmodernizowane pulpity.

15.          Zmodernizowanourządzenia elektryczne WN (wysokich napięć) i nn (niskich napięć) obwodówgłównych i pomocniczych połączone z zabudową nowej przetwornicy napięcia orazzamontowano nowe odbieraki prądu;

16.          Zabudowanonową baterię akumulatorów (niklowo – kadmowe);

17.          Zabudowanonowe reflektory czołowe i oświetlenie końca pociągu;

18.          Pojazdywyposażone zostały w układ pomiarowy zużycia energii elektrycznej spełniającywymagania PKP Energetyka SA.

19.          Wyposażonopojazdy w nowy zewnętrzny i wewnętrzny system informacji pasażerskiej.

20.          Zapewnionoobjęcie całego pojazdu systemem monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego.

21.          Zapewnionona pojazdach dostęp do szerokopasmowego systemu WiFi.

22.          Pojazdywyposażono w system automatycznego zliczania podróżnych (AZP) współpracujący zjuż eksploatowanym system Consel.

23.          Zabudowanona pojazdach scentralizowany system przeciwpożarowy.

Podstawowe danetechniczne pojazdów EN57AL

Typ konstrukcji; 5B+6B+5B (5B – wagon rozrządczy + 6B –wagon silnikowy + 5B – wagon rozrządczy)

Rodzaj pojazdu: elektryczny zespół trakcyjny

Silnik trakcyjny: LK450x6 4 szt.

Szerokość toru; 1435 mm

Napięcie zasilania: 3 kVDC

Najmniejszy promień łuku: 120 m

Długość wagonów rozrządczych ze zderzakami: 21 460 mm

Długość wagonów rozrządczych bez zderzaków: 21 073 mm

Długość wagonu silnikowego ze zderzakami: 22 540 mm

Długość wagonu silnikowego bez zderzaków: 21 770 mm

Zewnętrzna szerokość pudła; 2 880 mm

Wysokość od główki szyny: 3 720 mm

Rozstaw czopów skrętu wagonów rozrządczych: 14 900 mm

Rozstaw czopów skrętu wagonu silnikowego: 15 870 mm

Nominalna średnica kół tocznych: Ø 940 mm

Nominalna średnica kół napędowych: Ø 1000 mm

Średnica i długość czopa osi: Ø 130×264 mm

Typ łożyska osiowego: NJ + NJP 130×240 TN/VA 820

Maksymalna prędkość pojazdu: 120 km/h

System hamulca: IPS Tabor/ SAB WABCO/MH

Zawór rozrządczy: SAB WABCO/MH

Nastawiacz klocków hamulcowych wagon rozrządczy: SAB-DRV3A-600

Nastawiacz klocków hamulcowych wagon silnikowy: SAB-DRV3A-300

Liczba cylindrów hamulcowych: 4 szt. (po 1 szt. na każdymwagonie rozrządczym o rozmiarze 16″, 2 szt. na    wagonie silnikowym o rozmiarze 14″)

Hamulec ręczny: sprężynowo – pneumatyczny

Urządzenia cięgłowo – zderzakowe: sprzęg Scharfenberga

Masa własna wagonu rozrządczego: 38,0 t

Masa własna wagonu silnikowego: 56,0 t

Liczba miejsc siedzących: do 180

Liczba miejsc stojących: 455

Ogrzewanie: nagrzewnice wentylatorowe i klimatyzacja

Komentarze