Działalność Newagu zagranicą

inforail
21.05.2019 07:13
0 Komentarzy

Newag przedstawiłswoje plany związane z działalnością na rynkach zagranicznych. Pokrywają się onew zasadzie z tymi, które spółka przedstawiła w raporcie rocznym za 2018 rok.

Producent zamierza poszerzać swoją obecność na włoskim rynku.Podpisana została druga umowa wykonawcza z Ferrovie del Sud Est na dostawękolejnych 6 EZT. Łącznie zamówionych zostało już 11 pojazdów. Po otrzymaniuzezwolenia, które planowane jest na drugi kwartał br., NEWAG będzie dysponowaćpojazdem w konfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przez regiony iprzewoźników prywatnych.

Stale monitorowany jest rynek wąskotorowych spalinowychzespołów trakcyjnych (950 mm), gdzie NEWAG może zaoferować pojazd Vulcano.

NEWAG bierze także udział w dwóch postępowaniach na dostawyspalinowych zespołów trakcyjnych do Czech. Pierwsze z nich, na dostawę 10pojazdów jest na etapie negocjacji złożonej oferty, w drugim, któregoprzedmiotem jest zawarcie umowy ramowej na dostawę do 60 pojazdów Newag pozytywnieprzeszedł kwalifikację i został zaproszony do złożenia oferty.

Emitent bierze udział w postępowaniu prowadzonym przezRegion Sycylii. Z uwagi na przedłużająca się procedurę odwoławczo-skargową,trwającą już niemal 5 lat, postępowanie o udzielenia zamówienia publicznegoprowadzonego przez Region Sycylii na dostawę 5 czteroczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych nadal pozostaje nierozstrzygnięte.

Plany rozwoju sprzedaży NEWAG na rynkach zagranicznychzakładają intensyfikację działań w zakresie sprzedaży elektrycznych ispalinowych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych, a także poszerzeniewspółpracy z partnerami zagranicznymi przez wspólny udział w postępowaniachprzetargowych w formie konsorcjum. W kręgu zainteresowania w pierwszejkolejności znajdują się rynki europejskie, szczególnie krajów Europy Środkowej.

Szerokotorowy iwielosystemowy Dragon 2?

Po uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dlalokomotywy elektrycznej Dragon 2, jako pierwszej sześcioosiowej lokomotywy naświecie w pełni zgodnej z najnowszymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności(TSI), dużego zainteresowania zarówno krajowych jak i zagranicznych operatorów,NEWAG spodziewa się pozyskania kolejnych zamówień na te pojazdy, jak również planujeprace rozwojowe dotyczące nowych wersji lokomotyw dostosowanych do wymogów klientówzagranicznych. W szczególności rozpoczęte zostały prace nad wielosystemowąwersją lokomotywy sześcioosiowej Dragon 2, która umożliwiałaby eksploatację wkrajach takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacja czy Serbia.Będzie to wymagało uzyskania homologacji w każdym z krajów, co będzie procesemdługotrwałym, ale docelowo prowadzącym do możliwości prowadzenia pociągów wmiędzynarodowych relacjach bez konieczności zmiany lokomotywy co jest bardzoistotne w transporcie intermodalnym oraz dla zapewnienia łatwego dostępu do polskichportów z krajów ościennych. Dodatkowo przygotowanie wersji szerokotorowejumożliwi eksploatację w krajach bałtyckich oraz Europie Wschodniej.


Komentarze