TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ED74 nie powinny obsługiwać pociągów IC?
InfoRail - Opublikowano: 17.03.2016 12:58:24 20 komentarzy
ED74 nie powinny obsługiwać pociągów IC?

Poseł Jarosław Zieliński zwraca uwagę na niedostosowanie taboru obsługującego między innymi pociąg Korczak do kategorii InterCity. Zauważa, że w przypadku innych składów IC znajduje się w nich wagon barowy. Ale to nie wszystko. Zdaniem posła pociągi, które nie spełniają właściwych standardów - klimatyzacja, przedziały sześciomiejscowe, wspomniany wagon barowy, dostępność dla niepełnosprawnych, miejsce dla osób z rowerami, nie powinny kursować jako IC.

Poseł zwrócił się, w związku z powyższym, do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, z prośbą o natychmiastowe i trwałe wycofanie z połączenia Korczak taboru obsługującego ten pociąg i zastąpienie go wagonami. Jest on, zdaniem Jarosława Zielińskiego, często opóźniony ze względu na awarie taboru - tzw. "resetowanie" komputerów. Pociąg jedzie z Krakowa i w Białymstoku jest skomunikowany do Suwałk, co często opóźnia też to połączenie regionalne. Przypomnijmy, że IC Korczak obsługują jednostki ED74.

Co więcej. Poseł przypomina, że w zamówieniu na 20 pociągów PESADart zapisana jest opcja zakupu kolejnych 10 sztuk. Wnioskuje zatem o nabycie tych składów w ramach kolejnego projektu taborowego. Powinny one zostać skierowane do obsługi połączeń z Białegostoku do Poznania i dalej do Szczecina, Bydgoszczy i Krakowa. Projekt ten za podstawowy wskaźnik miałby zwiększenie liczby pasażerów poprzez zachowanie połączeń bezpośrednich o jednolitym standardzie na całej linii i byłby komplementarny z projektami zakupu wagonów dla połączenia Warszawa ? Szczecin oraz zakupu Dartów i Flirtów.

Poseł zwraca się ponadto do Ministra o analizę możliwości wydłużenia nowych pociągów wagonowych Szczecin ? Poznań ? Warszawa do Białegostoku i ewentualnie Suwałk. Efektem byłoby lepsze wykorzystanie taboru oraz przywrócenie niezbędnych połączeń bezpośrednich.

Wyjaśnienia wymagają także, zdaniem Jarosława Zielińskiego, plany odnośnie podniesienia jakości taboru na odcinku Białystok - Ełk - Olsztyn - Gdynia/Wrocław. Są to jedne z najgorszych pociągów na całej sieci kolejowej w Polsce, pomimo dość dobrej frekwencji pasażerów. Poseł pyta zatem kiedy można spodziewać się wymiany taboru na klimatyzowany? oraz czy na odcinku Białystok ? Olsztyn można skrócić czas jazdy pociągów tak, aby wszystkie były w całości prowadzone nowoczesnymi lokomotywami spalinowymi w czasie nie dłuższym niż 3 i pół godziny?

Pytania ciekawe, czekamy na stanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać.

Na razie ani MIB ani PKP Intercity nie zareagowały na interwencję posła. Jednostki ED74 nadal obsługują połączenia kategorii Intercity. Nie wydaje nam się, aby zmiana ich na inny tabor była możliwa. Nie od dziś wiadomo, że sytuacja przewoźnika w kwestii wagonów jest dość napięta i zastąpienie nimi popularnych Edyt jest raczej niemożliwe.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
PKP Intercity
Białystok
  • gutek – 17.03.2016

    Edyty były zaprojektowane dla linii W-wa--Łódz i tam powinny jeżdzić. około 70 minut da się w nich wytrzymać a nie wszyscy jadą od A-Z

  • Khan34 – 17.03.2016

    Na Kraków - Katowice - Wrocław - Szczecin też wszystko miało jeździć na nowym a dawny IC Centaurus (obecnie TLK) jeździ na najgorszym syfie. Dwa wycofali się całkowicie z obsługi tej linii a wszystko jeździ przez proteze choć w umowie było wpisane że miały jeździć po E30. Pan minister Adamczyk niech się weźmie do roboty i zrobi porządek z tym wszystkim :(

  • prawy i sprawiedliwy mikol – 17.03.2016

    Mi ten wynalazek przypomina latającego Ślązaka, ale daleko mu do tego legendarnego sprzętu. Nie wiem, czemu wreszcie się nie nagłośni, nie zrobi jakiegoś reportażu o "produktach" Pesy, ich legendarnej wręcz solidności i trwałości. Parcie na Pesę mają, a ze ze szkodą dla IC, to już nie ważne. Do wyjaśnienia afery z Gamami, wózkami, Dartami i innymi Krakowiakami, odpadającymi panelami etc. i generalnie logiką tej firmy powinno być zabronione przez podmioty publiczne jakiekolwiek zawieranie umów z Pesą. Chwalą się, że zaprojektowali, wyprodukowali i sprzedali 4 projekty w jednym roku, a to, że eksperymenty na ludziach się czyni, pomijając zupełnie kwestię awaryjności i dostępności. Komisja Macierewicza powinna się tym zająć, gdyż to zamach i godzi w Polską rację stanu.

  • Ryszard R. – 17.03.2016

    Większych głupot niż to powyżej nigdy w życiu nie czytałem.

  • Jarema – 17.03.2016

    Spokojnie Ryszard, patrząc na jego nick i teksty o Macierewiczu od razu widać, że chłopak przyszedł sobie potrollować, nie ma się czym przejmować.Co do meritum. Myślę, że nie będę oryginalny pisząc, że Edyty nie powinny trafić do IC. Obsługiwać powinny krótkie trasy, tak jak miało planowo być. Mam nadzieje, że uda się uporządkować tę kwestie.

  • B – 17.03.2016

    To produkt polski to trzeba go krytykować,krytykować polską firmę, pewnie lepiej przepłacić za zagraniczne produkty które niczym nie różnią się od polskich, a polskie firmy zlikwidować, zlikwidować miejsca pracy

  • Khan34 – 17.03.2016

    B różnią się mniejszą niezawodnością.

  • gfx – 17.03.2016

    Jakby IC troche pomyslalo to by dogadalo sie z Pesa, aby w ramach kar umownych za Darta i SU160, przywrocili do ruchu ED74 z delikatna modernizacja

  • gfx – 17.03.2016

    A wtedy poscic Edyty na linie Warszawa Lodz

  • Maciek z Lublina – 17.03.2016

    ED74 nadają się na pociągi TLK . Jest trochę relacji , w których mogą jeździć z powodzeniem : Kielce - Katowice , Olsztyn - Gdynia , Olsztyn - Bydgoszcz ... Jest ich 20 sztuk , więc jest wykonalne zestawienie 20 pociągów równoważnych czterowagonowym składom lub 10 pociągów równoważnych ośmiowagonowym składom . W wypadku zestawiania pociągów po dwie Edyty na skład - łatwiej wysyłać pociągi na trasy nieco dłuższe , ale poseł Zieliński ma rację : kategoria IC nie jest dla Edyt . One nadają się tylko do pociągów TLK .

  • Prawdziwy patriota – 17.03.2016

    Ale cudowny syf z tej Edyty, najlepszy ze wszystkich. Musimy chwalić bo polskie a Gowidlino to takie dziadostwo zagraniczne be. Nie lubię.

  • Bozia – 17.03.2016

    Przecie ED74 są za mało pojemne nawet na pozaszczytowe kursy Wawa - Łódź, a szybszy czas przejazdu w stosunku do składów wagonowych to mit, bo PKP IC nie posiada obecnie kadr aby obsłużyć regularne kursy tranzytowych Dartów na 160km/h, a co dopiero kursujące co godzinę połączenia Warszawa - Łódź na ED74...

  • kilo – 17.03.2016

    Po ostatnich wygranych PiSu w pn-wschodniej Polsce ,należy się elektoratowi nagroda.No nie?

  • Damian – 18.03.2016

    ED 74 Jako TLK Kinga z Krakowa do Warszawy gdy kursowała omijałem ją i wolałem jechać CMK-ą ale składem wagonowym. ED-ty powinny jeździć na trasach max 2 godzinnych z powodu małych foteli itd. jednak wszyscy mają dziś pierdolca z klimatyzowanymi składami, klimatyzacja nie czyszczona, okna pełne nie otwierane przez które nie można się wychylić na postoju czy powolnej jazdy, nie idzie nóg rozprostować , przejść sie po korytarzu bo te jednostki niczym autobus. Klasyczne składy w odświeżonej wersji powinny powrócić na szlaki bo za raz się okaże że nocną TLKą pojedziemy nad morze czy w góry w której cały czas się światło świeci i razi w oczy itd.

  • WK – 18.03.2016

    Uważam, że "Edytki" powinny pozostać jako TLK. Ponadto nie rozumiem sformułowania Pana Ministra o niedostępności tego pojazdu dla niepełnosprawnych... Mam nadzieję, że dobrze rozumiem zdanie w tekście. Jeśli tak, to przepraszam, ale ED74 jest jak najbardziej dostosowane, pod tym względem jest to najlepszy pociąg na TLK / IC - jak kto woli. :-) Moim zdaniem tylko takie powinny jeździć, przecież właściwie bardzo podobne (nie mówię, że takie same!) konstrukcyjnie są ICE, TGV. W tamtych krajach jakoś to ludziom szczególnie nie przeszkadza. Jednakże zgadzam się, ze ogólnie standard mógłby być podniesiony - lekka modernizacja by się przydała.

  • WK – 18.03.2016

    Dostępność ED74 to jego niskopodłogowość... I to wystarczy, toalety dla niepełnosprawnych też w nim są. To naprawdę świetne pociągi.

  • eee – 18.03.2016

    ED74 powinny być wydłużone o 1 człon, najlepiej bez drzwi. Moc wystarczy nawet na 2człony. W sam raz na TLK W-wa - Lublin . Kielce, Kraków - Katowice, a przede wszystkim Łódź - Warszawa

  • aaaa – 18.03.2016

    Poseł Zieliński ma jeszcze jedną funkcję. To wiceminister SWiA.

  • janek – 19.03.2016

    eee ma rację. Te pojazdy aż się proszą o wydłużenie. Dodatkowy człon, do tego odrobina wodotrysków (gniazdka, wifi, automat wedtingowy i mamy całkiem sensowny skład na krótkie relacje, zamiast EU07 z 2-3, najcześciej niesprawnymi, wagonami.

  • kolejFAN – 23.03.2016

    WIO na linię Wawa-Łódź ! wio! Tam ich miejsce i nigdzie więcej .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....