Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ED74 pozostaną w Grupie PKP ?

inforail
19.10.2016 12:23
0 Komentarzy

W poniedziałek nałamach InfoRail informowaliśmy o wystawieniu na sprzedaż jednostek ED74. PKPIntercity dopuszczają również możliwość wydzierżawienia ich.

Według nieoficjalnych informacji, jeśli nie znajdzie siężaden chętny na zakup pojazdów, zostaną one właśnie wydzierżawione, i to przewoźnikowiz Grupy PKP. A tu wybór potencjalnego nowego użytkownika tych jednostek jestniewielki. W grę wchodzi tylko PKP SKM z Trójmiasta.

Oficjalnie żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Przypomnijmyjednak, że argumenty przemawiające za pozyskaniem tych jednostek przezprzewoźnika z Trójmiasta są. Po pierwsze tabor SKM to w znacznej częściwysłużone jednostki EN57. Przewoźnik nie ma pieniędzy na pozyskanie nowychpociągów, w ostatnim czasie zakupione zostały zaledwie dwa składy Impuls. Podrugie SKM razem z Przewozami Regionalnymi będzie zajmować się obsługą trasy doSłupska. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail odcinek ten będzieobsługiwany taborem Przewozów Regionalnych. Gdyby SKM pozyskała ED74 mogłybyone zostać skierowany właśnie na tę trasę. I po trzecie wreszcie dwie spółki zGrupy PKP powinny dogadać się, pod czujnym okiem matki, w kwestiach chociażby finansowych.Tym bardziej, że obecne kierownictwo PKP SA kładzie nacisk na integrowanieposzczególnych spółek. Co więcej PKP SKM mając 14 jednostek ED74 będzie mogławreszcie konkurować z Przewozami Regionalnymi w przetargach na obsługę połączeńw województwie. Utrzymywanie dwóch spółek wcale nie musi być opłacalne dlaUrzędu Marszałkowskiego.

Czy zatem popularne „Edyty” trafią na Pomorze? Zobaczymy.


Komentarze