TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

EN81-001 już w Krakowie
Leszek Matula, Tomasz Żakowski - Opublikowano: 12.09.2005 12:43:20
EN81-001 już w Krakowie

W środę 7 września dotarł do Krakowa pierwszy z dwóch zakontraktowanych nowych szynobusów z napędem elektrycznym serii EN81. Konstrukcja i wyposażenie autobusu zapewnia duży komfort podróżowania i spokojność biegu (drugi stopień odsprężynowania stanowią poduszki pneumatyczne). Autobus mieści 60 osób na miejscach siedzących i około 80 osób na miejscach stojących. Kabiny maszynisty i przedziały pasażerskie są wyposażone w klimatyzację. Autobus dostosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach, podróżnych z dużym bagażem oraz rowerów. Zabudowana jest również kabina sanitarna z zamkniętym układem przystosowana dla niepełnosprawnych.

Pojazd przystosowany jest do obsługi jednoosobowej. Szynobusy dostosowany jest do jeżdżenia w trakcji ukrotnionej lub prowadzenia wagonu doczepnego. Wózki wyposażone są w hamulce tarczowe (dwie tarcze na osi). Jeden wózek jest wózkiem tocznym, drugi jest wózkiem napędowym (napędzane dwie osie).

Podstawowe dane techniczne EN81-001:

  • Największa prędkość eksploatacyjna 120 km/h
  • Jednostkowa moc znamionowa napędu ok. 11,5kW/t masy własnej
  • Przyspieszenie rozruchu ok. 0,8 m/s 2
  • OpóŸnienie hamowania ok. 1 m/s 2
  • Największe wzniesienie, na którym autobus szynowy powinien ruszyć przy pełnym obciążeniu 30 o/oo
  • Układ napędowy - napęd elektryczny asynchroniczny na napięcie 3000VDC - prąd stały
  • Silniki trakcyjne asynchroniczne - 2 sztuki
  • Łączna moc wszystkich silników trakcyjnych około 560kW
  • Moc silników zapewnia przyśpieszenie rozruchu 0,8m/s 2
  • przekładnia mechaniczna
  • odbierak prądu przeznaczony do zasilania pojazdów trakcyjnych z
    przewodu jezdnego górnej sieci trakcyjnej 3000V prądu stałego
  • System hamulca umożliwia zatrzymanie w każdych warunkach eksploatacyjnych pojazdu jadącego z prędkością 120 km/h na drodze hamowania 700 m
  • hamowanie wstępne hamulec elektrodynamiczny
  • system hamulca pneumatycznego Sab Wabco
  • zawór rozrządczy hamulca Sab Wabco
  • układ przeciwpoślizgowy elektroniczny, Sab Wabco zapobiegający poślizgom przy
    hamowaniu i ruszaniu
  • hamulec powietrzny zgodnie z UIC 540
  • hamulec postojowy sprężynowy
  • max wzniesienie, przy którym autobus szynowy utrzymywany jest w spoczynku 50 o/oo
  • Hamulec bezpieczeństwa cztery rączki w przedziale pasażerskim
  • Istnieje możliwość samodzielnego dokonania próby hamulca z kabiny maszynisty.

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....