TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Feniks - nowe wcielenie EN57
InfoRail - Opublikowano: 16.11.2016 12:15:38 22 komentarze
Feniks - nowe wcielenie EN57 (foto: FPS)

Polski Tabor Szynowy i H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentowały dziś zmodernizowane Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57 - Feniks.

Jaj informuje wykonawca prac modernizacyjnych jednostka stanowi zupełnie nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względem wprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych. Jest to najbardziej zaawansowana modernizacja serii EN57 w Polsce, która została przeprowadzona według autorskiej dokumentacji konstrukcyjnej FPS i w oparciu o sprawdzone rozwiązania technologiczne.

I dalej FPS informuje, że Feniks jest idealną propozycją dla przewozów regionalnych oraz aglomeracyjnych. Z perspektywy przewoźników, przewagą zmodernizowanych jednostek nad nowymi jest przede wszystkim bezkompromisowa, wysoka jakość wykonania, która nie odbiega standardem od nowych konstrukcji i odpowiednio niższe nakłady finansowe związane z wdrożeniem składów do eksploatacji ? EN57 Feniks między innymi nie wymaga utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej. Dodatkowo, jednostki są dostępne praktycznie od ręki. Mogą wyjechać na tory po dostosowaniu do wymogów zamawiającego. Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30 lat.

Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było sprostanie oczekiwaniom przewoźników, użytkujących obecne składy EN57 i dostosowanie pojazdów tego typu do rosnących wymagań podróżnych, zachowując przy tym najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa eksploatowanych jednostek. Chodziło również o to, aby w ramach trwającego procesu odnawiania kolejowego taboru pasażerskiego w Polsce stworzyć alternatywę dla wymiany wyeksploatowanych pojazdów na nowe, ze względu na znaczne koszty nie tylko zakupu, ale późniejszego utrzymania pojazdów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce ? powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

Wykonawca modernizacji informuje, że nowoczesny system klimatyzacji, stały monitoring przestrzeni, zintegrowany system informacji pasażerskiej i pokładowej oraz szereg udogodnień dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych sprawią, że podróż będzie przebiegać w bardzo komfortowych warunkach. Dobór kolorystyki, materiałów i rozwiązań dla wnętrza przygotowano z niezwykłą starannością, mając na uwadze nie tylko funkcjonalność składu, ale także wygodę podroży. Precyzyjne wygłuszenie pojazdów, przy użyciu materiałów wysokiej jakości, podnosi komfort akustyczny podróżujących. Konstrukcję nowych siedzeń opracowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. W czołowej części każdego z pociągów, w zakresie drzwi bocznych zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że firmą, która sprosta temu wyzwaniu, będzie FPS. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu zupełnie nowych pojazdów stanowi gwarancję najwyższej jakości wykonania. Zasadność tej decyzji jest podparta autorską dokumentacją konstruktorską. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach na polskich torach będziemy widzieć coraz więcej EN57 w standardzie Feniksów. Chcemy również stanowić inspirację dla innych modernizowanych pojazdów ? dodał prezes Marcin Guryniuk.

H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych prowadzi gruntowną modernizację 20 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57. Pierwszych 10 Feniksów już niedługo będzie gotowych do eksploatacji. Będą wymagały jedynie ewentualnego dostosowania do potrzeb finalnego użytkownika. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km, a jego eksploatacja pomiędzy remontami generalnymi zakłada przebieg na poziomie około 3,5 miliona kilometrów.

O EZT EN57 FENIKS

Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57 Feniks to pojazdy po kompleksowej modernizacji, która została wykonana przez H. Cegielski ? Fabrykę Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. na podstawie własnej dokumentacji, a zleceniodawcą projektu jest Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o. Nazwa handlowa Feniks odzwierciedla głęboki zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów serii EN57 w Polsce. Bezkompromisowy, innowacyjny standard Feniksa zapewniają najwyższa jakość wykonania, wyposażenie w niczym nie odbiegające od standardów nowych pojazdów szynowych oraz efektywne kosztowo, komfortowe i bezpieczne warunki użytkowania. Pojazd jest dedykowany przewoźnikom regionalnym i aglomeracyjnym. Zastosowanie napędów energoelektronicznych powiązanych z nowymi asynchronicznymi silnikami i nowymi dwustopniowymi przekładniami oraz nowoczesne sterowanie układem hamulca powoduje, że pojazd posiada wymagane właściwości rozruchu i hamowania, które nie odbiegają od nowych pojazdów. Ponadto, Feniks ma zwiększoną prędkość eksploatacyjną do 120 km/h. Na pasażerów, oprócz w pełni klimatyzowanych przedziałów pasażerskich i przedsionków, nowoczesnego designu, przestronnego i komfortowego wnętrza, czekają również m.in. ergonomiczne i wygodne miejsca siedzące, gniazdka elektryczne przy fotelach, wieszaki na rowery oraz zintegrowany system informacji pasażerskiej. Bezpieczeństwo podróżnym wewnątrz pojazdu zapewniają kamery monitoringu o kącie widzenia 360 stopni. W czołowej części każdego z pociągów (w zakresie drzwi bocznych) zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, dla których przewidziano również dedykowane miejsca podróży i przestronne toalety o wysokim standardzie. Realizowana modernizacja pojazdu EN57 przez FPS uhonorowana została nagrodą Stowarzyszenia Inżynierów i Mechaników Techników Polskich Oddział w Poznaniu za "Wielokierunkowe wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w ramach modernizacji pojazdu o oznaczeniu fabrycznym EN57-FPS".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN57
FPS
modernizacja
  • ghfhkgc – 16.11.2016

    ale się uśmiałem...a zawieszenie nadal z węglarek?

  • Feniks – 16.11.2016

    Mogli się pokusić o jakieś bardziej wyróżniające czoło. Skoro się już wynurzył ów feniks, co by jakoś zapamiętany został, zanim do tego popiołu powróci.

  • WK – 16.11.2016

    Szkoda tylko, że każdy nowy zmodernizowany ezt wygląda właściwie tak samo, jak inne moderny. Uczepili się tego wyglądu czoła sprzed prawie dziesięciu lat i nic nie zmieniają.

  • Elf – 16.11.2016

    Ostatnie Miński dla KM są o wiele ładniejsze wizualnie od tego.

  • anarh. – 16.11.2016

    ok . dawac je na Pomorze , bo , gruchotami nie da się jezdzic w tej chwili

  • okl – 16.11.2016

    co nie zmienia faktu, że to stary EN57 ze wszystkimi tego konsekwencjami... Jaki sens mają takie moderny? Nie lepiej dołożyć trochę i kupić nowe ezt-y, nawet w budżetowej wersji? FPS powinien się skupić na opracowaniu nowego pojazdu (tak, tak, wiem, koszty) bo inaczej może skończyć jak Protram.

  • Tomek – 16.11.2016

    ja jestem człowiek starej daty, ale powiem wam że w moim subiektywnym odczuciu mordkę ten kibelek ma ładną :) białe malowanie a nie pstrokacizna a'la PR też mi wpada w oko. Nie zmienia to jednak faktu, że tak jak wspomniał jeden z moich przedmówców to ciągle stary, poczciwy kibel...

  • kolejarz – 16.11.2016

    Jakby pojeździły naprawdę 30 lat to nie jest źle. Ciekawe ile wyciągają?

  • CIKO – 16.11.2016

    jako pasażer dużo podóżujący wbrew utyskiwaniom wszystkich super "znawcóf" cieszę się z tego ,że FPS ma pracę a spólki kolejowe w PL zyskają stary -nowy dobry sprawdzony tabor, do obsługi najtańszych relacji PR lub linii podmiejskich fajne wozy.Przydałyby się na obiegach Poznań -Piła, Poznań -Toruń, Poznań -Bydgoszcz

  • Lord – 16.11.2016

    za dwa lata kolejne 10 Feniksów wyjedzie z FPS - tyle czasu im ta moderna zajmie

  • MM – 16.11.2016

    co z homologacją i czy ta konstrukcja nie powstała na bazie dokumentacji z Opola ?Jaką cenę zapłacił PTS/FPS aby kupić tak prestiżową nagrodę ?

  • \] – 16.11.2016

    Kibel zawsze będzie kiblem i zawsze będzie wężykować. Z g... kitu nie ukręcisz

  • IPSz – 16.11.2016

    czy aby FPS/PTS uporał się z głośnością we wnętrzu czy zmienił zasady pomiaru dostosowując do potrzeb?

  • kolejFAN – 16.11.2016

    następny wstrętny turbokibel, trup upudrowany na biało. kiedy ten koszmar się skonczy...

  • Eh – 16.11.2016

    Kibel to kibel. W 2046 zmodernizuje się go znowu i pojeździ do 2076!

  • V. – 16.11.2016

    Porażka! Oby ich nie kupiła SKM Trójmiasto!

  • @ – 17.11.2016

    ile kosztuje napisanie takich bzdur na portalu infoRail? nowe wcielenie EN57 - co za idiotyczny tytuł, to jest pudrowanie staroci i nic wiecej

  • grr – 17.11.2016

    nikt nie mówi głośno choć to obiektywne dane, że nowy ezt kosztuje mniej niż modernizacja! Nasze pieniądze idą w Cegielskiego który przejada je na socjale i jeszcze powie że to innowacyjne cudo będzie jeździć kolejnych 30 lat! Konstrukcja która już podczas modernizacji ma ponad 30 lat ma wytrzymać drugie tyle!! a co z układem hamowania, co ze starymi wózkami, zużyciem energii !! licząc wszystkie koszty zawsze kupno nowego ezt będzie bardziej opłacalne. ciekawe co będą mówić jak któryś znowu złoży się jak harmonijka przy zderzeniu i oby nie ucierpieli pasażerowie! głąby bez podstaw matematyki i fizyki

  • fromex – 17.11.2016

    Oj, marudy, na 6 zdjęciu widać przystosowanie do lotów kosmicznych przecież, więc, to już zakrawa o rozwój konstrukcji. Na bodaj 9 mamy nawet pokazane wejście w warp :PNieśmiertelny niczym Garbus i Dakota.

  • fromex – 17.11.2016

    Aha. Ktoś już chyba zajumał wannę z toalety. Ewidentnie musiała tam być :D

  • pasażer – 17.11.2016

    Feniks?Chyba bardziej Frankenstein (też na F).Hi, hi, hi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....