Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Feniks – nowe wcielenie EN57

inforail
16.11.2016 10:15
0 Komentarzy

Polski Tabor Szynowyi H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentowały dziś zmodernizowane Elektryczne Zespoły Trakcyjneserii EN57 – Feniks.

Jaj informuje wykonawca prac modernizacyjnych jednostkastanowi zupełnie nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względemwprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych. Jest to najbardziejzaawansowana modernizacja serii EN57 w Polsce, która została przeprowadzonawedług autorskiej dokumentacji konstrukcyjnej FPS i w oparciu o sprawdzonerozwiązania technologiczne.

I dalej FPS informuje, że Feniks jest idealną propozycją dlaprzewozów regionalnych oraz aglomeracyjnych. Z perspektywy przewoźników,przewagą zmodernizowanych jednostek nad nowymi jest przede wszystkimbezkompromisowa, wysoka jakość wykonania, która nie odbiega standardem odnowych konstrukcji i odpowiednio niższe nakłady finansowe związane z wdrożeniemskładów do eksploatacji ? EN57 Feniks między innymi nie wymaga utworzenianowej, dedykowanej bazy serwisowej. Dodatkowo, jednostki są dostępnepraktycznie od ręki. Mogą wyjechać na tory po dostosowaniu do wymogówzamawiającego. Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30lat.

Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacjiwysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalęprzeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznegofeniksa. Naszym celem było sprostanie oczekiwaniom przewoźników, użytkującychobecne składy EN57 i dostosowanie pojazdów tego typu do rosnących wymagańpodróżnych, zachowując przy tym najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwaeksploatowanych jednostek. Chodziło również o to, aby w ramach trwającegoprocesu odnawiania kolejowego taboru pasażerskiego w Polsce stworzyćalternatywę dla wymiany wyeksploatowanych pojazdów na nowe, ze względu naznaczne koszty nie tylko zakupu, ale późniejszego utrzymania pojazdów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziejzaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce ? powiedział Marcin Guryniuk,prezes Polskiego Taboru Szynowego.

Wykonawca modernizacji informuje, że nowoczesny systemklimatyzacji, stały monitoring przestrzeni, zintegrowany system informacjipasażerskiej i pokładowej oraz szereg udogodnień dla matek z dziećmi i osóbniepełnosprawnych sprawią, że podróż będzie przebiegać w bardzo komfortowychwarunkach. Dobór kolorystyki, materiałów i rozwiązań dla wnętrza przygotowano zniezwykłą starannością, mając na uwadze nie tylko funkcjonalność składu, aletakże wygodę podroży. Precyzyjne wygłuszenie pojazdów, przy użyciu materiałówwysokiej jakości, podnosi komfort akustyczny podróżujących. Konstrukcję nowychsiedzeń opracowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. W czołowejczęści każdego z pociągów, w zakresie drzwi bocznych zamontowano dwa pomostyumożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkachinwalidzkich.

Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że firmą, która sprostatemu wyzwaniu, będzie FPS. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu zupełnienowych pojazdów stanowi gwarancję najwyższej jakości wykonania. Zasadność tejdecyzji jest podparta autorską dokumentacją konstruktorską. Jesteśmyprzekonani, że w najbliższych latach na polskich torach będziemy widzieć corazwięcej EN57 w standardzie Feniksów. Chcemy również stanowić inspirację dlainnych modernizowanych pojazdów ? dodał prezes Marcin Guryniuk.

H. Cegielski ? Fabryka Pojazdów Szynowych prowadzi gruntownąmodernizację 20 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57. Pierwszych 10Feniksów już niedługo będzie gotowych do eksploatacji. Będą wymagały jedynieewentualnego dostosowania do potrzeb finalnego użytkownika. Prototyp Feniksaprzejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km, a jego eksploatacja pomiędzyremontami generalnymi zakłada przebieg na poziomie około 3,5 milionakilometrów.

O EZT EN57 FENIKS

Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57 Feniks to pojazdy pokompleksowej modernizacji, która została wykonana przez H. Cegielski ? FabrykęPojazdów Szynowych Sp. z o.o. na podstawie własnej dokumentacji, azleceniodawcą projektu jest Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o. Nazwa handlowaFeniks odzwierciedla głęboki zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowychzespołów EN57. Jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów seriiEN57 w Polsce. Bezkompromisowy, innowacyjny standard Feniksa zapewniająnajwyższa jakość wykonania, wyposażenie w niczym nie odbiegające od standardównowych pojazdów szynowych oraz efektywne kosztowo, komfortowe i bezpiecznewarunki użytkowania. Pojazd jest dedykowany przewoźnikom regionalnym iaglomeracyjnym. Zastosowanie napędów energoelektronicznych powiązanych z nowymiasynchronicznymi silnikami i nowymi dwustopniowymi przekładniami oraznowoczesne sterowanie układem hamulca powoduje, że pojazd posiada wymaganewłaściwości rozruchu i hamowania, które nie odbiegają od nowych pojazdów.Ponadto, Feniks ma zwiększoną prędkość eksploatacyjną do 120 km/h. Napasażerów, oprócz w pełni klimatyzowanych przedziałów pasażerskich i przedsionków, nowoczesnegodesignu, przestronnego i komfortowego wnętrza, czekają również m.in.ergonomiczne i wygodne miejsca siedzące, gniazdka elektryczne przy fotelach,wieszaki na rowery oraz zintegrowany system informacji pasażerskiej.Bezpieczeństwo podróżnym wewnątrz pojazdu zapewniają kamery monitoringu o kąciewidzenia 360 stopni. W czołowej części każdego z pociągów (w zakresie drzwibocznych) zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazduosobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, dla których przewidzianorównież dedykowane miejsca podróży i przestronne toalety o wysokim standardzie.Realizowana modernizacja pojazdu EN57 przez FPS uhonorowana została nagrodąStowarzyszenia Inżynierów i Mechaników Techników Polskich Oddział w Poznaniu za”Wielokierunkowe wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w ramach modernizacjipojazdu o oznaczeniu fabrycznym EN57-FPS”.


Komentarze