Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Folia reklamowa na wagonach zagraża bezpieczeństwu podróżnych?

inforail
17.08.2015 07:55
0 Komentarzy

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej wsparła stanowiskoPrezesa Urzędu Transportu Kolejowego, dotyczące stosowanie na powierzchni okienwagonów folii reklamowych. Zdaniem strażaków może ona zagrażać bezpieczeństwupodróżnych poprzez utrudnianie zbijania szyb i możliwości zlokalizowania zzewnątrz przez służby ratunkowe ewentualnych osób poszkodowanych w trakciepożaru lub wypadku.

Otrzymane przez Prezesa UTK stanowisko Państwowej StrażyPożarnej jednoznacznie wskazuje, że zasadne jest, aby folie reklamowe nie byłystosowane na szybach pociągów. W ocenie Komendy Głównej PSP prowadzenieewentualnej akcji ratunkowej w wagonie, którego powierzchnia boczna pokrytajest folią reklamową, może utrudniać otwieranie okien, zbijanie szyb, a poprzezograniczenie widoczności, również wgląd do wnętrza wagonu.

W toku prowadzonej korespondencji z PKP Intercity PrezesUrzędu Transportu Kolejowego wezwał spółkę do zwrócenia uwagi na kwestiezwiązane z bezpieczeństwem podróżnych, których liczne skargi potwierdzają, żesiatki reklamowe na oknach wagonów są uciążliwe w trakcie podróży koleją, mogąutrudniać ewakuację, a w trakcie deszczowej pogody całkowicie uniemożliwiająśledzenie trasy pociągu. Ponadtoustalono, że przewoźnik nie informuje na etapie zakupu biletu o przydzieleniumiejsca w wagonie, w którym z powodu tego typu reklamy, jest obniżony standardpodróży mimo pobierania pełnej płatności za bilet.

Również przedłożone przez PKP Intercity Prezesowi UTKświadectwo badań technicznych materiału reklamowego wskazuje wprost, że foliata była sprawdzana przez producenta jedynie pod kątem jej stosowania na szybachsamochodów, nie zaś wagonów kolejowych, których specyfika jest inna. Wskazujeto, że PKP Intercity prawdopodobnie stosuje materiał reklamowy niezgodnie zjego przeznaczeniem.

Od dalszych wyjaśnień i działań spółki Prezes UTK uzależniapodjęcie kolejnych kroków prawnych. Niewykluczone, że działanie spółki mogązostać zakwalifikowane jako naruszenie art. 14 ust. 1 Prawa przewozowego,zgodnie z którym na przewoźniku ciąży obowiązek zapewnienia podróżnymodpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi.

Komentarze