Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk bez przejścia między dworcami PKP i PKS. Kilometr do przejścia

inforail
31.01.2019 09:38
0 Komentarzy

Rozpoczyna sięprzebudowa kolejnego segmentu przejścia podziemnego na stacji Gdańsk Główny –podały PKP PLK.

Pasażerowie korzystają już z wygodnego dalekobieżnego peronunr 2. Za 62 mln zł stacja Gdańsk Główny staje się wygodniejsza i lepiejdostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się –poinformowała Spółka.

Bez względu na warunki atmosferyczne, kontynuowana jestprzebudowa stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego,wyższego peronu dalekobieżnego nr 2. Wprzebudowie jest peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowejkonstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

Wykonawca przystępuje do kolejnego etapu prac. Przebudowaobejmie fragment przejścia podziemnego (miasto – perony) bezpośrednio podperonem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli tona bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

Komunikacja od 4lutego – na czas prac

Zasadnicze prace w tunelu zakończą się w kwietniu. Od 4lutego zostanie zamknięta część przejścia podziemnego, które łączy perony zwyjściem na miasto i przed dworzec. Dostęp na stację zapewniony będzie tunelemod strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będziewiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko. O zmianach informująrozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnychprzewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Stacja lepiejdostępna dla podróżnych

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych poprawi estetykę ifunkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane doobsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronachi w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniembędzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłąfakturą.

Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jakjuż przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią ilepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne izegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 „Poprawa stanutechnicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagańTSI PRM), Etap II Gdańsk Główny.” Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł.Prace zaplanowano do stycznia 2020 r.


Komentarze