Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gorzów Wielkopolski Wschodni od 20 kwietnia

inforail
27.03.2017 13:03
0 Komentarzy

Za miesiąc kolejnyetap modernizacji gorzowskiej estakady. Nowy przystanek Gorzów WielkopolskiWschodni przejmie obsługę pasażerów.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych przejazdkoleją przez miasto będzie sprawniejszy. Podróżni zyskają wygodniejszą obsługętakże na stacji Gorzów Wielkopolski. Projekt współfinansowany z UE wart jest111 mln zł.

Odnowiona dwukilometrowa estakada z przebudowanym torem w2018 r. usprawni podróż na głównej trasie kolejowej Tczew ? Kostrzyn, biegnącejprzez Gorzów Wielkopolski. Poprawi się też wizerunek miasta, gdyż budowla jestważnym obiektem bulwarów nad Wartą.

Nowy GorzówWielkopolski Wschodni

Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni przy ul.Teatralnej stanie się ważnym elementem układu komunikacyjnego miasta. Od 20kwietnia, przez dwa lata ? w trakcie modernizacji gorzowskiej estakady,przejmie obsługę pasażerów wszystkich pociągów dla kierunku wschodniego z /do/Krzyża.

Na peronie montowana jest wiata. Jej lekko pofalowanakonstrukcja, z przeszkloną ścianą, staje się ciekawym elementem architektonicznym,nawiązującym do łukowych przęseł i sklepień estakady. Wiata, wraz z przeszklonąścianą, będzie także pełnić funkcję ekranu akustycznego. Odpowiednio wysokiperon ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przewidziano również pochylnieumożliwiające dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. Na peroniemontowane są płyty z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa o fakturze wyczuwalnejdla osób niewidomych. Obsługę podróżnych ułatwi czytelne oznakowanie i tablicez rozkładami jazdy.

Prace na estakadzie

Prace obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji.Uwzględniono także odnowę wnętrz ponad 50 nisz. Na estakadzie będzie nowy tor znawierzchnią bezpodsypkową. Konstrukcja estakady zostanie na tyle wzmocniona,aby w przyszłości możliwe było położenie drugiego toru. Dzięki modernizacjipoprawi się stan 5 wiaduktów stalowych i przejścia pod torami. Aby ograniczyćzmiany w ruchu drogowym, nie przywiduje się całkowitego zamknięcia ulic, będąjedynie zamknięcia „połówkowe”. Przebudowa rozpocznie się od wiaduktu nad ul.Bolesława Chrobrego i będzie postępować w obu kierunkach.

Gorzów Wielkopolski ?będzie wygodniej dla pasażerów

Polskie Linie Kolejowe w Gorzowie Wielkopolskim przebudująrównież nieczynny peron nr 2. Efektem prac będzie lepsza obsługa pasażerów.Obiekt, oprócz nowej nawierzchni, zostanie wyposażony w nowe oświetlenie, ławkii oznakowanie. Gruntowną renowację przejdzie wiata. Wygodniejsze podróżezapewni nowy system informacji pasażerskiej. Odnowiony zostanie tunel stacyjnyi przejście doprowadzające na peron. Zabudowa windy ułatwi dostęp do peronuosobom o ograniczonej możliwości poruszania się i podróżnym z cięższym bagażem.Poziom bezpieczeństwa podniesie wprowadzenie monitoringu.

Po przebudowie peron nr 2 będzie służyć do obsługipodróżnych pociągów w kierunku Krzyża i dalej w kierunku Piły lub Poznania ?Warszawy oraz w kierunku Kostrzyna. Peron, wraz z przebudowanym przyległymtorem, zwiększy możliwości obsługi pociągów pasażerskich i ułatwi manewry nagorzowskiej stacji.

Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenieprac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto).Umowa realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 ” Poprawa stanu technicznegoobiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w GorzowieWielkopolskim”, współfinansowana przez Unię Europejską ze środków FunduszuSpójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wperspektywie finansowej 2014-2020.

Ciekawostka

Gorzowska estakada kolejowa została wpisana w roku 2009 dorejestru zabytków. Ma 2116 m długości i należy do najdłuższych tego typuobiektów w Polsce. Stanowi główny szlak kolejowy przecinający miasto. Powstaław latach 1905-1914. Zabytkowy obiekt jest częścią najważniejszej dla miastalinii kolejowej nr 203 Tczew ? Kostrzyn. Remont estakady prowadzony jest podnadzorem konserwatora zabytków, co gwarantuje zachowanie i wyeksponowaniehistorycznego charakteru obiektu.


Komentarze