TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Hybrydowy zespół trakcyjny NEWAG-u
NEWAG InfoRail - Opublikowano: 09.03.2016 16:03:37 5 komentarzy
Hybrydowy zespół trakcyjny NEWAG-u (wiz. Newag)

Jak już informowaliśmy NEWAG otrzyma z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dofinansowanie w wysokości 15 415 421,34 PLN, na realizację swojego projektu pn. ?Pierwsza na świecie rodzina autonomicznych, rekonfigurowanych, bimodalnych pojazdów trakcyjnych przeznaczonych do realizacji przewozów w ruchu pasażerskim międzyregionalnym, regionalnym i aglomeracyjnym, spełniających wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności TSI?.

Producent poinformował, że całkowity koszt projektu, który otrzyma dofinansowanie w ramach konkursu 2/1.1.1/2015 "Szybka ścieżka? dla dużych przedsiębiorstw w ramach Działania 1.1. "Projekty B+R przedsiębiorstw", Poddziałanie 1.1.1 ?Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa? wyniesie 38 538 553,35 PLN .

Producent poinformował, że hybrydowy zespół trakcyjny składać się będzie z trzyczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego zasilanego przez klasyczny układ napędowy z sieci 3 kV DC, a także członu zasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga. Dołączany moduł będzie wyposażony w silniki napędzające agregaty prądotwórcze. Moc wytwarzana przez agregaty będzie przekazywana do elektrycznego zespołu trakcyjnego i będzie zasilała silniki trakcyjne na wózkach napędowych. W zależności od potrzeb zamawiającego, spalinowy moduł napędowy będzie mógł być wyposażany w kabinę sterowniczą i pulpit manewrowy z tyłu członu lub wyłącznie w pulpity manewrowe. Człon napędowy z kabiną sterowniczą zapewni pełną funkcjonalność prowadzenia rekonfigurowanego zespołu trakcyjnego w ruchu pasażerskim dzięki czemu będzie możliwe prowadzenie pojazdu na trasach wahadłowych bez konieczności przepinania modułu zasilającego na stacjach końcowych.

Dodatkowym atutem modułu autonomicznego względem klasycznego rozwiązania hybrydowego, z członem zasilającym będącym częścią zespołu trakcyjnego, będzie obniżona masa pojazdów, co wpłynie na redukcję kosztów eksploatacyjnych. Pojazd będzie wyposażony w nowoczesny układ napędu elektrycznego z układem sterowania optymalizującym zużycie energii, system odzyskiwania i gromadzenia energii hamowania do wykorzystywania w trakcie kolejnych rozruchów.

Rekonfigurowany zespół trakcyjny w zależności od specyfikacji wymaganej przez operatora będzie się charakteryzował pojemnością: ok. 170 miejsc siedzących, 160 miejsc stojących, wytrzymałością statyczną: kategorii PII wg EN-PN 12663 i odpornością zderzeniową: C1 wg EN-PN 15227.

Pojazd będzie spełniał wyma­ga­­nia TSI LOC&PAS, TSI NOI, TSI SRT, TSI PRM, TSI CCS.

Projekt podjęty został z myślą o rynku kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce i na świecie.

Należy dodać, że projekt NEWAG-u znalazł się w gronie 12 projektów (ilość wszystkich to 114), które otrzymają dofinansowanie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
ezt
hybryda
  • PPP – 09.03.2016

    I właśnie dlatego ING doprowadziło swoją nierzetelną rekomendacją do krachu notowań Newagu? Nie zapominajmy, że informacja o dotacji była z dnia rekomendacji. ING do piachu!!!!

  • www – 09.03.2016

    Bardzo dziwnie wygląda ten pomysł. Poważnie to ma wyglądać jak na rysunku? Dla kogo konkretnie jest projektowane to rozwiązanie? Odległość między wózkami w dodatkowym module jest chyba za mały - te wózki będą się aż tak mocno skręcać, czy to w ogóle możliwe?

  • hmm – 11.03.2016

    Wygląda nieco śmiesznie.... jak EZT z doczepionym wagonem, a w nim agregaty prądotwórcze...Czy komuś naprawdę potrzebny jest moduł z agregatem DC, który byłby rozłączalny? Czy w standardowym sprzęgu jest połączenie 3kV?

  • Emd Gp9 – 15.03.2016

    ja nie wiem, czemu śmiesznie. na przykładzie Helu. czeka taki moduł powiedzmy w Gdyni z mechanikiem, podjeżdża Impuls, zapina się i jadą. w tym momencie mechanik z elektryka idzie na spokojnie na tył składu. po osiągnięciu stacji docelowej, mechanik jest już po odpowiedniej stronie, zestaw wraca, a w Gdyni odczepiają moduł, który czeka na kolejny skład. mogą to też zaczepiać na końcu, na początku i ciągać po całej trasie. tak czy inaczej 2 moduły załatwiają sprawę na dobrych kilka elektryków. są miejsca, gdzie się to może sprawdzić. a, że wizualnie może mało spójne. przy okazji, te przetłoczenia są inne, linia okien, wygląda to jak jakiś lift Impulsa, albo zapowiedź II generacji.

  • ktoś powinien za to polecieć – 15.04.2016

    .... padłem... dostali dotacje na hybrydę a zrobią dwa pojazdy podłączane sprzęgiem. Lokomotywa z czołem EZT która ciągnie zwykłego EZT. I kto to dopuścił w tym centrum do realizacji?! Przecież każda lokomotywa może mieć załączony silnik napędzający agregat prądotwórczy zasilający EZT za pomocą sprzęu 3kV.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....