Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydy dla Pomorza Zachodniego powstają w Nowym Sączu

inforail
09.10.2020 13:45
0 Komentarzy

Dwa zakupione przezPomorze Zachodnie w lipcu tego roku pociągi hybrydowe powstają w Nowym Sączu.Prace idą zgodnie z harmonogramem. W tym tygodniu fabrykę NEWAGU odwiedziłwicemarszałek Tomasz Sobieraj, który mógł z bliska zobaczyć jak powstają noweskłady dla naszego regionu.

Pomorze Zachodnie jako pierwszy region w Polsce zakupiłhybrydy, które wyprodukuje NEWAG S.A. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to49,2 mln zł. Każdy z nich będzie wyposażony w 150 miejsc.

Produkcja pierwszegopojazdu hybrydowego jest na etapie przedmontaży, natomiast drugi pojazd wprzyszłym tygodniu wjeżdża do lakierni. Wyglądają jeszcze na dość surowe, alemamy zapewnienie, że oba wjadą na nasze zachodniopomorskie tory jeszcze w tymroku! – podkreśla Tomasz Sobieraj.

Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ichkolorystyka będzie odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa.Jeden z nich będzie nawiązywał do „zielonego regionu”, jakim jest PomorzeZachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i oświadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na PomorzuZachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych,”zielonych” źródeł. Warto wspomnieć, że 15 października w Szczecinie UrządMarszałkowski organizuje I Szczyt Klimatyczny na Pomorzu Zachodnim poświęconypostawom proekologicznym (odbędzie się w formie on-line).

Drugi ze składów hybrydowych również będzie miał odmiennąmalaturę, ale póki co nie ujawniamy do czego będzie nawiązywać, nie chcemy psućniespodzianki – dodaje wicemarszałek Sobieraj

Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdówelektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdówspalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwośćporuszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnimjest wciąż 40%.  Hybrydy pozwoląobsługiwać trasę Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin bez przesiadek. Podobniena zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługującbezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, DrawskoPomorskie, Złocieniec i Czaplinek. Województwo Zachodniopomorskie na inwestycjetaborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznejwiększości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Komentarze