ICE 4 już z pasażerami

inforail
11.12.2017 10:16
0 Komentarzy

Deutsche Bahnwprowadziła pięć pociągów ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej na trasachmiędzy Hamburgiem i Monachium oraz Hamburgiem i Stuttgartem.

W 2018 r. flota powiększy się o kolejne 9 pociągów. Docelowodo końca 2023 po niemieckich torach będzie jeździć aż 119 superszybkichpociągów ICE 4. Deutsche Bahn planuje osiągnąć swoje ambitne plany rozwojowe zapomocą floty ICE 4. Plany strategiczne spółki zatwierdzone w roku 2015zakładają rozwój oferty długodystansowej o 25% do roku 2030. DB chceprzyciągnąć dodatkowe 50 milionów pasażerów rocznie, a ICE 4 stanowią głównyelement tego planu. Nowe pociągi rozpoczęły już kursowanie w Niemczech. SkładyICE4 kursują z prędkością 250 km/h i są wyposażone w europejski systemsterowania pociągiem (ETCS).

– ICE 4 jest flagowym pociągiem na naszych trasachdługodystansowych. Ten pojazd wyznacza nowe standardy komfortu dla naszychpasażerów. Mnóstwo miejsca na bagaż, zmodernizowana strefa rodzinna, specjalneprzedziały dla matek z dziećmi, elegancka restauracja i innowacyjne oświetleniezapewniają wygodę podróżnym. To także pierwszy pociąg ICE, w którychpasażerowie będą w stanie podróżować ze swoimi rowerami – powiedziała BirgitBohle, szefowa zarządu w spółce DB.

– ICE 4 to największe zamówienie na pociągi w niemalże całej170-letniej historii Siemensa. Składy tworzą nową jakość w transporciemiędzymiastowym dzięki swoim unikalnym rozwiązaniom technicznym. Idziemyzgodnie z harmonogramem i pierwsze pociągi rozpoczynają kursowanie w 2017 r. -tłumaczy Sabrina Soussan, prezes zarządu w branży Mobility Siemens AG.

Składy ICE 4 zostały zaprojektowane tak, by można byłodopasować je do spodziewanej liczby przewożonych pasażerów, maksymalnejprędkości oraz wybranego profilu trasy.

Stworzono 5 typów wagonów, z których można zaprojektować 24konfiguracje. Warunkiem zasadniczym dla praktycznie dowolnie konfigurowalnychpociągów było zaprojektowanie tzw. wagonów silnikowych, które zawierająwszystkie niezbędne podzespoły trakcyjne w jednym segmencie, pod podłogąwagonu. Pociągi są tworzone przez złączenie (sprzęgnięcie) wagonów silnikowych,wagonu służbowego, wagonów pośrednich oraz dwóch wagonów końcowych.Przykładowo, dwunastosegmentowy pociąg ICE 4 jest napędzany przez sześć wagonówsilnikowych i potrafi rozwinąć prędkość 250km/h.

Zestaw dwunastoczłonowy ma 346 metrów długości i oferuje 830miejsc siedzących wraz z półkami na bagaż przy każdym miejscu. Przedziałrodzinny oferuje więcej miejsca w porównaniu z poprzednimi wersjami wagonów.Pociąg ma również dodatkową przestrzeń na wózki dziecięce w sekcji dla rodzicówz małymi dziećmi, cztery miejsca na wózki inwalidzkie, oraz osiem stojaków narowery w ostatnim wagonie.

Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacjaprzystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. Innowacyjne oświetleniezmienia się wraz z porą dnia i tworzy miłą atmosferę wewnątrz wagonów. Systemma również tryb przygaszenia światła wczesnym rankiem, aby następnie przełączyćsie na normalny tryb dzienny, a wieczorem symulować barwy zachodu słońca.

Nowoczesne siedzenia maja ulepszone zagłówki. Po zmianieustawienia fotela, ten nie wychyla się w tył zmniejszając ilość miejsca dlapasażera siedzącego w następnym rzędzie, lecz zapada się w sobie. Każdesiedzenie w wagonie pierwszej klasy ma swoje własne gniazdko elektryczne ilampkę do czytania. Oznaczenia rezerwacji oraz numery siedzeń są łatwo widocznena zagłówkach. Nowe pociągi wyposażone są w najnowsze systemy Wi-Fi orazpozwalają na odbiór sieci LTE.


Komentarze