ICE 4 z dopuszczeniem ETCS w Niemczech

inforail
11.11.2018 15:40
0 Komentarzy

Niemiecki FederalnyUrząd Transportu Kolejowego (EBA) wydał zezwolenie dla pociągów ICE 4 naeksploatację z Europejskim Systemem Sterowania Pociągiem (ETCS) w Niemczech.

Zmiana nastąpi na linii Berlin – Monachium, dostosowanej dosystemu ETCS, wraz z nowym rozkładem jazdy na początku grudnia br. Pociągi ICE4 zostały wyposażone w urządzenia pokładowe ETCS poziomu 2 zgodne z wzorcem 3(baseline 3) i są przystosowane do przewozów transgranicznych. Aprobata naniemiecką sieć kolejową obejmuje również trasę do stacji Basel-Badischer wSzwajcarii. Pociągi mogą zatem przekraczać przejście graniczne w Bazylei przywjeździe do Szwajcarii. Procedura uzyskania zezwolenia typu dla pociągów nasieci szwajcarskiej, uwzględniającego system ETCS, została z sukcesemzakończona, otwierając drogę dla czasowego zezwolenia na eksploatację ICE 4także w Szwajcarii.

Ujednolicony system ETCS pozwala na harmonizację różnychnarodowych systemów sterowania ruchem w Europie i zapewnia podstawyinteroperacyjności pomiędzy pociągami a warstwą przytorową. ETCS umożliwiaciągłą komunikację pomiędzy pociągiem a jego drogą przejazdu. Dzięki niemumaszyniści otrzymują komunikaty niezbędne do prowadzenia pociągu, takie jakdozwolona prędkość, prędkość zalecana oraz odległość do celu – wyświetlanebezpośrednio na wyświetlaczu konsoli pulpitu maszynisty, a nie – jak to było wprzeszłości – na urządzeniach sygnalizacyjnych rozmieszczonych wzdłuż toru.Wszystkie dane wymagane do prowadzenia pociągu są w sposób ciągły przekazywaneprzez system cyfrowego radia kolejowego GSM-R z centrum sterowania (Radio BlockCenter – RBC) do pociągu i są monitorowane. Aktualne informacje o położeniupociągu i kierunku jego jazdy są określane przez komputer pokładowy i w sposóbciągły przekazywane do RBC.

Deutsche Bahn zamówiła łącznie 137 pociągów ICE 4. Wszystkiete pociągi zostaną wyposażone w urządzenia ETCS i poprzez to ich eksploatacjabędzie możliwa nie tylko w Niemczech, ale także poprzez granice państwowe. Ztych 137 pociągów, aż sto 12 i 13-wagonowych ma być eksploatowanych wNiemczech, Austrii i Szwajcarii, pozostałych 37 składów 7-wagonowych będzieeksploatowanych w Niemczech i Austrii.


Komentarze