TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.01.2020 13:45:50
II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei?

W 2023 roku po CMK pojedziemy z prędkością 250 km/h – zapowiedział podczas otwarcia II Kongresu Rozwoju Kolei Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dzięki temu czas przejazdu z Warszawy do Katowic i Krakowa ma skrócić się do poniżej 2 godzin.

Minister Andrzej Adamczyk powiedział również, że koniecznością jest stworzenie poolu taborowego dla przewozów pasażerskich, w oparciu o polskich producentów. Jeszcze kilka lat temu w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych "wiatr zamiatał liście" – mówił Adamczyk. Teraz producent ma pełen portfel zamówień – dodał.

Kolej+. Ale nie tylko

Minister Infrastruktury przypomniał również, że realizowany jest program Kolej+. Obiecaliśmy połączenia kolejowe małym miastom i miejscowością. Słowa dotrzymamy – zapewnił Adamczyk.

Kolej obroniła się, a zadecydowali o tym nasi pasażerowie. Rynek będzie się rozwijał – powiedział Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. Pasażerowie wybrali kolej dlatego, że mogą w domu sprawdzić rozkład jazdy, kupić wspólny bilet, zostać poinformowani o opóźnieniu. Po przyjeździe do danego miasta będą mogli zamówić samochód elektryczny. To wszystko działa. Mamy pomysły i wiemy co trzeba zmieniać, aby być jeszcze lepszym – dodał.

Celem zasadniczym jest wydatkowanie 110 mld zł do 2023 roku – powiedział Andrzej Adamczyk. Duża część tych środków jest już zakontraktowana – dodał.

Jak wskazał polskie szlaki kolejowe zostały zabezpieczone przed likwidacją, teraz trzeba patrzeć na ich rozbudowę.

Dworce – będzie więcej zmodernizowanych  

Nie można zapomnieć także o dworcach kolejowych. Kolej przygotowuje się do następnego projektu, który obejmie przebudowę 150 obiektów. Polskie dworce powinny być miejscem, gdzie można skorzystać z WiFi i czystej toalety – wskazał minister Adamczyk.

Polska kolej musi być także przyjazna dla osób z niepełnosprawnościami. Dworce i przystanki nie mogą być dla nich przeszkodą.

Minister Adamczyk podkreślił także bardzo dobrą współpracę PKP Intercity z PKP PLK. Jeszcze kilka lat temu pociągi przewoźnika zatrzymywały się na 296 dworcach. Dziś jest ich prawie 400.

Modernizacje linii

W tej chwili modernizowanych jest wiele linii aglomeracyjnych – wskazał szef PKP PLK Ireneusz Merchel. Inwestycjom tym towarzyszy powstawanie nowych parkingów i tras dojazdowych. Za kilka lat będziemy mogli powiedzieć, że do wielu miejscowości wraca kolej.

Jako PKP PLK przygotowujemy infrastrukturę dla rożnych organizatorów. Dobrym przykładem kolei aglomeracyjnej są Rzeszów, Szczecin czy Kraków. Budujemy nowe przystanki, rośnie prędkość do 100 czy 120 km/h. Dla kolei regionalnej są one wystarczające i pozwalają na przyciągnięcie tych osób, które dotychczas korzystały z transportu indywidualnego. Przenoszenie transportu samochodowego na tory ma sens – wskazał Ireneusz Merchel.

Rozwój rynku pasażerskiego

Inwestycje w tabor i stacje postojowe zwiększają zainteresowanie koleją. Nowy tabor – wagony, ezt-y i lokomotywy – wpływa na wzrost liczby pasażerów – powiedział szef PKP Intercity Marek Chraniuk. Podróżni dobrze oceniają spółkę.

Miejsca, do których dociera kolej, stają się coraz bardziej atrakcyjne. Rosną ceny gruntów. Kolej jest najbardziej niezawodnym środkiem transportu. Wsiadając do pociągu mamy niemal 100% pewność, że dojedziemy do celu. Spółka PKP Intercity nie odwołuje pociągów – podkreślił Chraniuk.

Co ważne zmienia się komfort podróżowania, który dla PKP Intercity jest najważniejszy. Przewoźnik wsłuchuje się w głosy pasażerów. Jak przykład szef przewoźnika wskazał expresy do kawy czy WiFi w Pendolino. Teraz te udogodnienia są dostępne dla pasażerów.

I wreszcie wspólny bilet. Ten projekt rozwija się. Wspólne działania są korzystne dla pasażerów.

Rynek przewozów towarowych

Przewozów towarów jest mocno skorelowany z rozwojem gospodarki – wskazał Czesław Warsewicz, Prezes PKP CARGO. Perspektywy wzrostu gospodarczego pozytywnie wpływają na perspektywy, a jednocześnie pokazują ogrom wzrostu przewozów towarowych, który przed nami.

W strategii PKP CARG przyjęty został kierunek ekspansji w obszarze trójmorza. PKP CARGO chce iść w kierunku stworzenia operatora logistycznego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kongres Rozwoju Kolei
PKP Intercity
PKP PLK
PKP SA
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....