Impuls II rozpoczął testy homologacyjne we Włoszech

inforail
05.12.2016 13:05
0 Komentarzy

We Włoszech rozpocząłsię proces homologacji pięciu elektrycznych pociągów Impuls II, jakienowosądecka firma Newag wyprodukowała na zamówienie przewoźnika z Bari. Wedługprzedstawicieli firmy będzie to pierwszy polski pociąg elektryczny użytkowany wzachodniej Europie.

Jak poinformował prezes Newag SA Zbigniew Konieczek, wzeszłym tygodniu pierwszy z zamówionych trójczłonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych Impuls II pojechał z fabryki w Nowym Sączu do Florencji w celuprzeprowadzenia testów. Jednostka badawcza Italcertifer przeprowadzi wymaganebadania homologacyjne, które potrwają kilka miesięcy. Obecnie jest ustalanyszczegółowy harmonogram testów. O terminie oficjalnego przekazania pojazdówzdecyduje zamawiający.

Według prezesa realizacja włoskiego kontraktu to ważnachwila dla nowosądeckiej firmy, związana z jej ekspansją na zagraniczne rynki.Pociągi te będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w EuropieZachodniej wyprodukowanymi przez polskiego producenta pojazdów szynowych.

Zgodnie z umową wykonawczą podpisaną w grudniu zeszłego rokupolski producent zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy pięćtrójczłonowych pociągów elektrycznych Impuls II na zamówienie włoskiegoprzewoźnika Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici (FSE) z siedzibą wBari.

Ponadto, na podstawie zawartej umowy ramowej, któraobowiązywać będzie przez pięć lat od jej podpisania, FSE może zamówić do 15pojazdów produkowanych przez Newag. Łączna wartość zamówień udzielonych napodstawie umowy ramowej może wynieść maksymalnie 60,525 mln euro netto,natomiast wartość umowy wykonawczej wynosi 20,175 mln netto.

EZT Impuls II wywodzi się z rodziny pojazdów Impulspierwszej serii i wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniemzaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Projektując pociąg konstruktorzyszczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Specjalnie zaprojektowany pulpitrozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektówznajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu.

Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h. Wersjatrójczłonowa dla włoskiego odbiorcy ma blisko 60 metrów długości. Jestprzystosowana dla osób niepełnosprawnych; przedziały pasażerskie i kabinęmaszynisty wyposażono w klimatyzację, zastosowano system informacji pasażerskiejoraz system monitoringu GPS.

Konieczek przypomniał, że kontrakt z przewoźnikiemobsługującym region Bari nie jest pierwszym zamówieniem z Włoch – w grudniuzeszłego roku przekazano pierwszy wąskotorowy, dwuczłonowy pociąg spalinowy doobsługi szlaków wokół wulkanu Etna na Sycylii. W sumie przewoźnik FerroviaCircumetnea zamówił w Nowym Sączu cztery takie składy.


Komentarze