TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Indie z pierwszym hyperloopem na świecie?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 02.08.2019 09:25:24
Indie z pierwszym hyperloopem na świecie?

Projekt firmy Virgin Hyperloop One w Indiach może stać się pierwszym wdrożeniem szybkiej kolei magnetycznej w technologii hyperloop na świecie - podał serwis The Verge.

Władze lokalne położonego na północnym zachodzie Indii stanu Maharasztra wskazały firmę Virgin Hyperloop One oraz DP World jako twórców wielomiliardowego "projektu transportu publicznego". Urzędnicy mają niedługo przeprowadzić przetarg na konstrukcję, który firma Virgin spodziewa się wygrać.

Technologia hyperloop zakłada wykorzystanie lewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych poruszających się z naddźwiękowymi prędkościami po próżniowych tunelach. Planowana linia Pune-Bombaj ma pozwolić na podróż między miastami w 35 min, podczas gdy jazda samochodem zajmuje obecnie ok. 3,5 godziny.

Projekt nie będzie korzystać z pieniędzy podatników. DP World, firma zarządzająca portami w Dubaju i Indiach ma wydać na pierwszą fazę projektu ok. 500 mld USD, a reszta środków pochodzić będzie od innych inwestorów.

Virgin Hyperloop One w ostatniej rundzie inwestycyjnej zebrał 172 mln USD, z czego co najmniej 90 mln pochodziło od DP World. Spółka spodziewała się jednak nawet do 224 mln nowych funduszy - wskazują dokumenty zapewnione amerykańskiej komisji papierów wartościowych (SEC).

Jak wskazał Verge, przed uruchomieniem przejazdów projekt musi pokonać jeszcze wiele przeciwności, np. wykazać, że podróż jest bezpieczna dla pasażerów. W ośrodku testowym Virgin na północ od Las Vegas magnetyczne wagony w bliskiej próżni atmosferze przygotowanych tuneli osiągały prędkości do 370 km/h, dużo poniżej teoretycznego maksimum systemu - ok. 1126 km/h. Testowy tor jest obecnie za krótki, by rozwinąć maksymalny pęd.

Obecne testy i konkursy inżynierskie z wykorzystaniem rozwiązań hyperloop prowadzi także firma Elona Muska SpaceX. Na świecie nie ma jednak jeszcze przewożącego podróżnych systemu tego typu.

Virgin Hyperloop One zostało założone w 2014 r. jako Hyperloop Technologies (później Hyperloop One). Głównym zadaniem start-upu z siedzibą w Los Angeles jest komercjalizacja zaproponowanego przez Muska w 2013 r. rozwiązania hyperloop. W 2017 r. firma ogłosiła strategiczne partnerstwo z Virgin, po tym jak koncern i jego dyrektor Richard Branson zainwestowali w spółkę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hyperloop
Indie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....