Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ING Lease sfinansuje dwie lokomotywy. Dragon 2 i 6Dh-1

inforail
18.09.2020 14:45
0 Komentarzy

W ostatnim czasiespółka ING Lease podpisała umowy na sfinansowanie dwóch lokomotyw – elektrycznejDragon 2 dla spółki z grupy Newag Lease Sp. z o.o. oraz spalinowej ALF007 typu6Dh-1 dla firmy Tabor-Rail Sp. z o.o.

Cieszymy się, że INGLease ma swój udział w rozwoju polskiego taboru kolejowego. Finansowanieminwestycji kolejowych zajmujemy się od wielu lat. Mając w naszym portfeluzarówno lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, wagony, możemy pochwalić siębogatym doświadczeniem w tym obszarze. Dostarczamy rozwiązania finansowedopasowane do potrzeb i oczekiwań naszych klientów, dzięki którym mogą szybko isprawnie zrealizować zaplanowane inwestycje – podkreśla Beata Klonecka,Wiceprezes ING Lease.

DRAGON 2 to lokomotywa w pełni elektryczna, zaprojektowanado prowadzenia ciężkich składów towarowych. Lokomotywy DRAGON 2 wykorzystująnajnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracymaszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która wpołączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraznapędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. Topierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna zTechnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona wETCS poziom 2.

Natomiast ATL007 typu 6Dh-1 to lokomotywa spalinowa, która w2020 roku przeszła gruntowną modernizację. Obecnie charakteryzuje sięnowoczesnym designem i posiada nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Zabudowanyprzedział silnikowy jest maksymalnie obniżony, przez co maszynista ma dużolepszą widoczność szlaku. Co więcej, jest też wyposażona w system zdalnegosterowania, systemy antypoślizgowe, komplet kamer wraz z wyświetlaczamiciekłokrystalicznymi w kabinie i radio GSM-R. W modernizacji zastosowano silnikCaterpillar C27 o mocy 962 KM. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a masa – 70 ton.

To kolejna umowa ING Lease finansująca rozwój komunikacji itransportu. Spółka dotychczas udzieliła finansowania między innymi na pociągiSKM, tramwaje oraz autobusy – w tym hybrydowe autobusy miejskie marki MANLion's City Hybrid, a także na flotę pojazdów ciężarowych Volvo FM napędzanychtechnologią LNG oraz tarcze TBM i sprzęt budowlany wykorzystywany do rozbudowyII linii metra w Warszawie. (ING)

Komentarze