TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

InnoTrans 2010 oczami analityka Fundacji Republikańskiej - Marcela Klinowskiego
Marcel Kalinowski - Opublikowano: 28.09.2010 14:57:02 1 komentarz
InnoTrans 2010 oczami analityka Fundacji Republikańskiej - Marcela Klinowskiego


Kolejne bariery maksymalnej prędkości, sprawności, efektywności energetycznej zostają przekroczone. Przewoźnicy mają powody do zadowolenia, konkurencja jest ogromna i z roku na rok oferuje produkty coraz lepiej dostosowane do indywidualnych potrzeb, a przy tym bardziej komfortowe, a także tańsze w eksploatacji.
Szybka kolej coraz częściej i coraz skuteczniej walczy z transportem lotniczym. Podróżowanie koleją wybiera coraz większa rzesza pasażerów nie tylko dlatego, iż jest to najszybszy środek transportu w kategorii powyżej 300 km, ale także dlatego iż gwarantuje większą wygodę (wyjazdy z centrów miast, zamiast oddalonych o dziesiątki kilometrów portów lotniczych), są mniej podatne na zmiany pogody oraz bezpieczniejsze.
Najwięksi europejscy przewoźnicy przygotowują się do liberalizacji wspólnotowego rynku kolejowego zagwarantowane unijnymi przepisami w ramach tzw. „trzeciego pakietu kolejowego”. Czas i komfort podróży, punktualność, dostępność, to przy dzisiejszych standardach oferują wszyscy. W walce o pasażerów poza ogromną ilością argumentów biznesowych muszą się pojawić również i inne zachęty. W trakcie targowych premier u jednego z producentów pojawiło się nowe rozwiązanie rozmieszczenia foteli w układzie 2+3, które z jednej strony zwiększa pojemność składu i zmniejsza koszty eksploatacji stanowiąc konkurencję dla pojazdów dwupoziomowych, a z drugiej strony podyktowane jest…wartościami rodzinnymi. Taki układ siedzeń w założeniach konstruktorów ma preferować rodziny, w szczególności właśnie 2+3. Czy nowa propozycja zmieni charakter przewozów i spowoduje, że podróże szybką koleją będą nie tylko domeną klientów biznesowych, ale także zwiększy swój udział w podróżach turystycznych? Zobaczymy. Propozycja wydaje się być interesująca.
Program Kolei Dużych Prędkości w Polsce jest dopiero pieśnią przyszłości. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Infrastruktury pierwszy skład wyjedzie na tory na trasie z Warszawy do Łodzi, Poznania i Wrocławia w 2020 roku. Warto jednak już dziś zacząć myśleć jakie cele rząd chce osiągnąć. Nie chodzi przecież tylko o aspekty ekonomiczne, ale także i społeczne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
InnoTrans 2010
  • JSB – 28.09.2010

    Autor zapomniał powiedzieć że pociągi z układem 2+3 są w skrajni WM, szerokość 3,2. A u nas też kiedyś był taki układ, w Bipach. I wtedy jaka to jest konkurencja sama dla siebie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....