TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

InnoTrans 2010 oczami analityka Fundacji Republikańskiej - Marcela Klinowskiego
Marcel Kalinowski - Opublikowano: 28.09.2010 14:57:02 1 komentarz
InnoTrans 2010 oczami analityka Fundacji Republikańskiej - Marcela Klinowskiego


Kolejne bariery maksymalnej prędkości, sprawności, efektywności energetycznej zostają przekroczone. Przewoźnicy mają powody do zadowolenia, konkurencja jest ogromna i z roku na rok oferuje produkty coraz lepiej dostosowane do indywidualnych potrzeb, a przy tym bardziej komfortowe, a także tańsze w eksploatacji.
Szybka kolej coraz częściej i coraz skuteczniej walczy z transportem lotniczym. Podróżowanie koleją wybiera coraz większa rzesza pasażerów nie tylko dlatego, iż jest to najszybszy środek transportu w kategorii powyżej 300 km, ale także dlatego iż gwarantuje większą wygodę (wyjazdy z centrów miast, zamiast oddalonych o dziesiątki kilometrów portów lotniczych), są mniej podatne na zmiany pogody oraz bezpieczniejsze.
Najwięksi europejscy przewoźnicy przygotowują się do liberalizacji wspólnotowego rynku kolejowego zagwarantowane unijnymi przepisami w ramach tzw. „trzeciego pakietu kolejowego”. Czas i komfort podróży, punktualność, dostępność, to przy dzisiejszych standardach oferują wszyscy. W walce o pasażerów poza ogromną ilością argumentów biznesowych muszą się pojawić również i inne zachęty. W trakcie targowych premier u jednego z producentów pojawiło się nowe rozwiązanie rozmieszczenia foteli w układzie 2+3, które z jednej strony zwiększa pojemność składu i zmniejsza koszty eksploatacji stanowiąc konkurencję dla pojazdów dwupoziomowych, a z drugiej strony podyktowane jest…wartościami rodzinnymi. Taki układ siedzeń w założeniach konstruktorów ma preferować rodziny, w szczególności właśnie 2+3. Czy nowa propozycja zmieni charakter przewozów i spowoduje, że podróże szybką koleją będą nie tylko domeną klientów biznesowych, ale także zwiększy swój udział w podróżach turystycznych? Zobaczymy. Propozycja wydaje się być interesująca.
Program Kolei Dużych Prędkości w Polsce jest dopiero pieśnią przyszłości. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Infrastruktury pierwszy skład wyjedzie na tory na trasie z Warszawy do Łodzi, Poznania i Wrocławia w 2020 roku. Warto jednak już dziś zacząć myśleć jakie cele rząd chce osiągnąć. Nie chodzi przecież tylko o aspekty ekonomiczne, ale także i społeczne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
InnoTrans 2010
  • JSB – 28.09.2010

    Autor zapomniał powiedzieć że pociągi z układem 2+3 są w skrajni WM, szerokość 3,2. A u nas też kiedyś był taki układ, w Bipach. I wtedy jaka to jest konkurencja sama dla siebie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....