TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Innowacyjne produkty z Luxtorpedy i Innotaboru po 2021 roku
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.06.2017 15:28:20
Innowacyjne produkty z Luxtorpedy i Innotaboru po 2021 roku

Przemysł kolejowy jest istotnie obecny na polskim rynku i właściwie jest gotowy dostarczać wszelkie produkty, które jeżdżą po szynach na świecie, może z wyjątkiem kolei dużych prędkości – powiedziała w Sejmie wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Dzisiaj to jest 11 tysięcy miejsc pracy, a przychody tego sektora w ubiegłym roku to 8 mld zł. Zdaniem Emilewicz to bardzo istotna gałąź gospodarki. Ministerstwo Rozwoju widzi to i zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego m.in. program ˝Luxtorpeda˝ jako jeden z programów flagowych został wpisany do ˝Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju˝.

W jaki sposób materializuje się realizacja tego programu? Po pierwsze, ona opiera się na trzech wymiarach. Pierwszy to rozwój innowacyjnych produktów, a zatem rozwój prac badawczo-rozwojowych, których celem będzie wypracowanie produktów nowej generacji w oparciu o potencjał przemysłowy i badawczo-rozwojowy obecny w Polsce – stwierdziła Emilewicz. Drugi istotny wątek to zakup nowych towarów, nowych pojazdów przez spółki transportu kolejowego obecne na rynku polskim. I trzeci wątek, również bardzo istotny, to modernizacja taboru szynowego – dodała wiceminister.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że transport szynowy, transport kolejowy to krwiobieg gospodarki państwa, jak również z tego, że na transport kolejowy jest położony bardzo duży nacisk w politykach europejskich – mówiła dalej Emilewicz. Jednocześnie wiemy o tym, jaki jest średni wiek taboru w Polsce. To 30 lat, wszystkie spółki kolejowe mówią, jak to dzisiaj wygląda. A zatem z jednej strony modernizacja istniejącego taboru, a z drugiej strony zakup nowych produktów to nie tylko wybór, ale też konieczność – dodała.

Zdaniem wiceminister kluczowym efektem, celem, jaki sobie postawił resort w realizacji programu ˝Luxtorpeda˝, jest stworzenie konkurencyjnych pojazdów, a zatem pojazdów, które nie tylko będą obecne na naszym rynku, ale też będą naszym towarem eksportowym. Zdajemy sobie sprawę, że podniesienie tej konkurencyjności może rzeczywiście wystąpić tylko w przypadku opracowania nowych projektów, nowych wagonów osobowych, lokomotyw czy też pojazdów zintegrowanych, które zarówno zaspokoją potrzeby naszego rynku, jak i będą mogły być oferowane na zewnątrz. To dotyczy środków i realizacji całego przedsięwzięcia – powiedziała Emilewicz.

Wiceminister przedstawiła dwa wątki tego zagadnienia. Pierwszy to program ˝Innotabor˝. To jest program sektorowy opracowany we współpracy z firmami z jednej strony działającymi na polskim rynku, z drugiej strony z ośrodkami badawczo-rozwojowymi zajmującymi się, w szerokim tego słowa znaczeniu, projektami związanymi z transportem kolejowym. To projekt, na który łączna alokacja wynosi 1,2 mld zł. W pierwszym konkursie zamkniętym na początku tego roku zostały wytypowane wnioski na łączną kwotę 160 mln zł. Umowy zostaną podpisane na początku III kwartału br. Te projekty złożone w ramach tego konkursu dotyczą zarówno transportu szynowego miejskiego, jak i międzymiastowego transportu szynowego. Wykorzystanie wyników tych projektów umożliwi seryjną produkcję.

Drugi, zdaniem Emilewicz bardzo istotny wątek w realizacji tych projektów badawczo-rozwojowych, który w tej chwili resort kończy opracowywać we współpracy w nowym trybie przyjętym w znowelizowanym w ubiegłym roku Prawie zamówień publicznych, który umożliwia realizację zamówienia w tzw. trybie partnerstwa innowacyjnego. Do tego partnerstwa potrzebny jest ten, kto na koniec zamawia produkt, którego jeszcze dzisiaj nie ma na rynku. A zatem sam proces dojścia do tego zamówienia jest bardzo skomplikowany. Ale jeżeli mówimy o innowacjach, to te największe podmioty muszą być innowacyjne. Dlatego opracowaliśmy wspólnie ze spółkami, które świadczą usługi transportu szynowego w Polsce, zakres, którym oni są zainteresowani w obszarach: lokomotywa, wagon, transport zintegrowany, jakie produkty są dla nich niezbędne i jakich poszukują, jakich nie ma dzisiaj na rynku. W tej chwili kończymy określać ramy tego konkursu znowu w ramach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. To będzie taki konkurs. O ile ˝Innotabor˝ jest otwartą innowacją, zapytaniem do zespołów badawczych, co ciekawego mają do zaproponowania, o tyle ten jest produktem szytym na miarę, tzn. spółki wiedzą, czego potrzebują, jaki mają brak, i deklarują, że jeśli w wyniku prac badawczo-rozwojowych projekt, którego pilotażowy produkt zostanie wyprodukowany, spełni wszystkie oczekiwania techniczne oraz cenowe, to zadeklarują zakup odpowiedniej liczby danego produktu. Tak że to również jest bardzo innowacyjny sposób zamawiania – stwierdziła Emilewicz.

Ministerstwo Rozwoju zakłada, że w III kwartale ten konkurs zostanie ogłoszony. Przygotowanie nowego produktu wraz z uzyskaniem certyfikacji z testami zajmie 30 miesięcy. Wówczas możemy liczyć, że nowe produkty fizycznie wjadą na tory w Polsce. Istotna modernizacja transportu kolejowego nastąpi zatem między rokiem 2021 a rokiem 2026, kiedy nowe pojazdy wjadą na rynek.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Luxtorpeda
Innotabor
tabor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....