Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaka przyszłość pociągów regionalnych?

inforail
25.09.2018 10:07
0 Komentarzy

Podczas targów InnoTrans2018 Deutsche Bahn oraz Siemens Mobility zawarły porozumienie dotyczącewspółpracy przy „Ideas Train”.

Zaprezentowano specjalnydwupoziomowy wagon, podzielony na kilka osobnych stref, w którym dziękicyfrowej technologii goście mogli zobaczyć i poczuć na własnej skórze, jakbędzie wyglądać podróżowanie w przyszłości. Wagon został podzielony na kilkaobszarów związanych m.in. ze sportem, pracą, relaksem. Dla pasażerów przygotowanospecjalne ekrany, które wyświetlały najnowsze wiadomości.

Ideas Train stał się dostępny jako platforma dla partnerów w branżytransportowej do testowania podzespołów i prototypowych rozwiązań. Jesteśmybardzo zadowoleni, że Siemens przyłączył się do projektu. To silny partner,który jest w stanie pomóc nam w rozwoju i wprowadzeniu nowych innowacyjnychtechnologii – powiedziała Sabina Jeschke, członek zarządu w DB.

Postępująca cyfryzacja oznacza, że potrzeby naszych klientów przechodząwielkie zmiany. Ideas Train daje nam szanse na współpracę z DB, rozwój orazprzetestowanie nowych technologii, co przełoży się na lepszą, bardziejzintegrowana obsługę pasażera. Będziemy również korzystać z MindSphere,otwartego systemu operacyjnego opartego na chmurze – dodała Sabrina Soussan,prezes Siemens Mobility.

W prezentowanym naInnoTrans wagonie znalazło się kilka nowatorskich rozwiązań.

Pokazano m.in inteligentnesiedzenia, wyprodukowane z przez polską firmę TAPS umożliwiające kupowaniebiletów, czy meldowanie się za pośrednictwem zintegrowanych ekranów dotykowych.Z poziomu fotela można również zamówić jedzenie i picie z wagonurestauracyjnego, posłuchać muzyki i obejrzeć film. Pasażerowie mogą zmieniaćustawienie fotela i zapisać w chmurze dzięki aplikacji MindSphere. Jeżeli wczasie podróży pasażer musi się przesiadać, wystarczy się zalogować na nowymmiejscu, a fotel ustawi się w pozycji wybranej podczas poprzedniego etapupodróży. Pasażer ma również dostęp do aktualnych informacji na temat podróży ialternatywnych połączeń. To wszystko składa się na płynną i spersonalizowanąpodróż.

Siemens również zapewniłkamery przemysłowe typu CCTV oraz iCCTV,. Dostępność miejsc siedzących orazmiejsc dla wózków inwalidzkich i dziecięcych jest monitorowana i udostępnianapasażerom i personelowi pociągu oraz zintegrowana z innymi aplikacjami, takimijak DB Navigator.


Komentarze