Jednostki Stadlera ruszają na trasy obsługiwane przez Ceske drahy [FILM]

inforail
10.02.2020 13:45
0 Komentarzy

Dziś (10 lutego 2020roku) Ceske drahy wraz z regionem ołomunieckim wprowadziły do ruchu nowe składydo obsługi regionalnego transportu kolejowego. To jednostki z serii 646 firmyStadler Pankow.

Pierwsze dwa pociągi zaczną przewozić pasażerów wnajbliższych dniach na linii z Ołomuńca do Drahanowic.

Jednostki Stadler GTWwyglądają tak samo, jak wszystkie inne pojazdy z napędem silnikowym, którejeżdżą w regionie w ramach zamówienia od regionu ołomunieckiego. Zewnętrznamalatura jest w korporacyjnych kolorach Ceskich drahCzech, a przynależność doregionu pokazują naklejki z motywami z regionu ołomunieckiego – mówi VáclavNebeský, prezes zarządu i dyrektor generalny CD.

Pojazdy będą użytkowane na regularnych połączeniach wyłączniew regionie ołomunieckim, początkowo na trasie z Ołomuńca do Drahanovic.Następnie pasażerowie pojadą nimi również na północ regionu. W regionie Jeseníkbędą działać na liniach ze Šumperka do Hanušovic i Jeseníka lub z Ołomuńca do stacjiMoravský Beroun.

Dwanaście jednostek z obniżoną podłogą serii 646 firmyStadler Pankow zostało zakupionych przez CD w Niemczech. Dwa pojazdy, którezostaną uruchomione w najbliższych dniach, zostały zmodernizowane przezprzewoźnika.

Zdecydowaliśmy sięuruchomić w sumie cztery jednostki Stadler przed wybraniem firmy, któracałkowicie ulepszy wszystkie składy. Skorzystaliśmy z naszych wykwalifikowanychpracowników Chcielibyśmy im podziękować za to – mówi Michał Kraus, członekzarządu i wiceprezes zarządu České dráhy ds. operacyjnych.

Każda jednostka oferuje ponad 100 miejsc. Jest jużzainstalowany system informacji audiowizualnej (obecnie bez znakówdiakrytycznych) lub nawigacja GPS do śledzenia ruchu pociągu w systemie KIDSOK.W tym roku planowane jest uruchomienie dwóch kolejnych składów. Jednocześnieprowadzone jest obecnie zamówienie na pełną modernizację wszystkich dwunastupojazdów. Obejmuje ono takie urządzenia, jak monitory LCD, połączenie Wi-Fi,gniazdka elektryczne do ładowania małej elektroniki i nowa tapicerka siedzeń.

Termin składania wniosków upłynął 6 lutego. Cena i warunkiumowy będą teraz negocjowane z wykwalifikowanymi oferentami, aby wybraćnajbardziej odpowiednią ofertę.

Parametry technicznejednostek serii 646

Trzyczłonowy sześcioosiowy zespół z elektrycznymprzenoszeniem mocy

Pierwsza rejestracja – 1999/2000

Max. prędkość – 120 km / h

Max. przyspieszenie – 0,85 m / s2

Długość – 38 660 mm

Szerokość – 3 000 mm

Waga brutto jednostki: pusta – 59 000 kg, ładowna – 71 000kg

Moc silnika – 550 kW

Pojemność: 108 pasażerów na miejscach siedzących, 103pasażerów na miejscach stojących

{https://www.youtube.com/watch?v=MQz-KTaL41M}


Komentarze