Jedź jeśli musisz. Jeśli jedziesz zachowaj zasady bezpieczeństwa!

inforail
09.04.2020 13:45
0 Komentarzy

W okresie świątecznymkolejarze apelują #ZostańWdomu. W związku z epidemią koronawirusa, gdy podróżjest konieczna należy zadbać o bezpieczeństwo swoje i współpasażerów.

W czasie podróży pomocą służą drużyny konduktorskie, StrażOchrony Kolei i pracownicy ochrony dworców. Nad ruchem pociągów czuwają m.in.dyspozytorzy, dyżurni, dróżnicy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dla tych, którzy muszą wyjeżdżać, zapewnione są podróżepociągami. Rozkład dostosowany jest do frekwencji. Składy PKP Intercity jeżdżąna wszystkich obsługiwanych do tej pory trasach. Określono zasady postępowaniaw przypadku stwierdzenia przebywania w pociągach i obiektach kolejowych osób zpodejrzeniem zakażenia wirusem. Wszystkie działania są zgodne z zaleceniami GłównegoInspektoratu Sanitarnego.

Kup bilet przezinternet lub płać bezgotówkowo

Rekomendowane jest ograniczenie transakcji gotówkowych: kupowaniebiletów kolejowych przez strony internetowe oraz aplikacje mobilne. W przypadkuzakupu biletów w kasach oraz u obsługi pociągu zalecane są zbliżeniowepłatności kartą. Kupując bilet na pokładzie pociągu PKP Intercity można płacićzbliżeniowo kartą do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN. Niedługo będzieto możliwe także w kasach.

Przed wyjazdemsprawdź rozkład jazdy

Szczegółowe informacje o aktualnym rozkładzie jazdy pociągówsą dostępne na internetowych stronach i aplikacjach mobilnych: rozkład-pkp.pl iportalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników. Informacja o ofercie PKPIntercity i bieżących zmianach na intercity.pl.

Bezpiecznie w podróży

Na peronie prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości odinnych podróżnych. Drzwi w składach otwierane są automatycznie. Pasażerowie wpociągach PKP Intercity mogą zajmować dowolne miejsca w obrębie wykupionejklasy wagonu, niezależnie od wskazanych na bilecie miejsc. Komunikaty na tentemat wygłaszają drużyny konduktorskie, w pociągach sukcesywnie pojawiają siętakże plakaty informacyjne. PKP Intercity stale monitoruje frekwencję w swoichpociągach, co pozwala na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczbapodróżnych. W takich sytuacjach skład zostanie wzmocniony dodatkowymi wagonami,umożliwiając zajmowanie miejsc z zachowaniem wymaganych odstępów pomiędzypodróżnymi.

W przypadku złego samopoczucia w czasie podróży, pasażerowiemogą zgłosić się do drużyny konduktorskiej, a na peronie do ochrony dworca lubStraży Ochrony Kolei. Kolejarze powiadomią odpowiednie służby i wskażą tymosobom miejsca oczekiwania na przyjazd pogotowia ratunkowego. Więcej na: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/2589-koronawirus.

Stale dostępny jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 0000. Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei reagują na wszelkie zgłoszeniadotyczące osób potencjalne zakażonych przebywających na obszarze kolejowym RP,a także na zgłoszenia dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia. Patrolowane sąstacje, dworce i pociągi.

Wsparcie w podróżyprzez całą dobę

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa CentrumWsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. Wprzypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkamiatmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, poczęstunek  czy nocleg. Pracownicy CWK współpracują zobsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane wpociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120min, na kilkudziesięciu największych dworcach podróżni otrzymają przekąski iciepłe napoje.


Komentarze