Jest pierwszy piętrowy KISS dla węgierskich kolei

inforail
17.07.2019 10:24
0 Komentarzy

Pierwszy KISSwyprodukowany przez Stadlera dla Węgierskiej Państwowej Spółki Kolejowej MÁVuroczyście został zaprezentowany w Dunakeszi. Teraz skład rozpocznie niezbędnetesty typu.

Zgodnie z umową pomiędzy MÁV-START a Stadlerem prezentowanypojazd, wraz z 10 dodatkowymi jednostkami, może wejść do ruchu od lutego 2020r. na podmiejskich liniach kolejowych stolicy Budapesztu do Vác i Cegléd. Napoczątku 2021 r. spodziewane są dostawy kolejnych 8 składów, dzięki którym telinie podmiejskie będą obsługiwane w całości przez nowoczesne pociągielektryczne.

Prezentowana jednostka będzie testowana na torach wNiemczech i Czechach. Badania ruszają już w tym tygodniu. Pojawienie się nowychpociągów otworzy nowy rozdział w usługach transportu pasażerskiego KoleiWęgierskich, ponieważ dzięki dwupokładowym jednostkom czas podróży skróci się,a komfort znacznie podniesie się.

MÁV-START i Stadler podpisali w 2017 r. umowę ramową nadostawę do 40 jednostek, które mogą być zamawiane na podstawie umów realizacyjnychw ciągu kolejnych 8 lat. Do tej pory MÁV zamówił łącznie 19 z 40 pociągów.

Jednostki mają długość 155,88 metra, szerokość 2,8 metra iwysokości 4,6 metra i są zestawione z sześciu członów. Na swój pokład zabiorą600 pasażerów. Będą wyposażone w cztery toalety, z których jedna będziedostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Będzie też dużomiejsca na cztery wózki inwalidzkie, a także dwanaście rowerów lub pięć wózkówdziecięcych. Nowe pojazdy, które zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymistandardami bezpieczeństwa, będą wyposażone w systemy EVM i ETCS poziom 2,dzięki czemu będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h nazmodernizowanych liniach kolejowych Węgier. Komfort pasażera zostaniezwiększony dzięki wyjątkowo płynnej pracy, najnowocześniejszemu systemowiinformacji pasażerskiej, przestronnemu i jasnemu wnętrzu, najnowocześniejszejklimatyzacji i bezpłatnej sieci WIFI – podał producent.


Komentarze