Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest pierwszy skład dla S-Bahn Berlin. Wspólne dzieło Stadlera i Siemensa

inforail
05.07.2018 10:28
0 Komentarzy

Z końcem czerwca br.został zaprezentowany pierwszy pociąg dla S-Bahn Berlin-Brandenburg. Nowypojazd dla kolei podmiejskiej opracowało konsorcjum Siemens-Stadler.

Pierwsze pociągi wyjadą na tory w styczniu 2021 r. W ramachkontraktu do kolei podmiejskiej S-Bahn Berlin trafi łącznie 106 pociągówskładających się w sumie z 382 wagonów. Będzie to kolejno 85 czterowagonowychpociągów i dodatkowe 21 dwuwagonowych pociągów. Kontrakt na wszystkie pociągiopiewa na kwotę ok. 900 mln euro.

S-Bahn jest niezbędnymsystemem codziennego transportu, który odgrywa kluczową rolę w Berlinie. Nowyskład reprezentuje przyszłość tego systemu i jest oznaką poprawy jakości ibezpieczeństwa kolei – mówi Michael Müller, burmistrz Berlina.

Rozruch planowany jestna 1 stycznia 2021 – kiedy pierwsze dziesięć pociągów z wstępnej serii zaczniekursować na linii S47 między Südkreuz i Spindlersfeld – dodał PeterBuchner, prezes S-Bahn Berlin GmbH.

Siemens dostarcza do nowych pociągów kluczowe elementyelektryczne, takie jak przetwornik napędowy, przetwornik pomocniczy, systemsterowania pociągiem, system informacji pasażerskiej, wózki i układ hamulcowy.

Stadler jest przede wszystkim odpowiedzialny za elementymechaniczne, łącznie z karoserią wagonów, wyposażenia wnętrza (ściany, podłogii sufity), siedzenia, drzwi i system klimatyzacji.


Komentarze