Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Już nie Kraków. Inna trasa najpopularniejszym kierunkiem PKP Intercity

inforail
07.08.2020 14:45
0 Komentarzy

Przez długi czasnajwiększą popularnością wśród pasażerów PKP Intercity cieszyły się podróżepomiędzy Warszawą a Krakowem.

Tak było jeszcze podczas minionych wakacji. Tego lata kolejąnajchętniej jeździmy nad morze. W czasie tegorocznych wakacji najwięcejpasażerów korzysta z połączeń na trasie Warszawa – Trójmiasto.

Od początku wakacji, czyli od piątku 26 czerwca br., dokońca lipca br., PKP Intercity przewiozło pomiędzy Warszawą a Trójmiastemblisko 30% więcej pasażerów niż między Warszawą a Krakowem. Popularnośćpociągów na trasie do Gdyni rośnie bardzo dynamicznie. Często wybierane przezpodróżnych są także pociągi do innych nadmorskich miejscowości, takich jakKołobrzeg, Świnoujście, Ustka, Łeba i Hel. 

Poza trasą pomiędzy stolicą a Trójmiastem, w czasietegorocznych wakacji największą popularnością wśród pasażerów PKP Intercitycieszą się na razie przejazdy między Warszawą a Krakowem, Białymstokiem czyPoznaniem.

Liczba pasażerów całyczas rośnie

Od początku wakacji, czyli od piątku 26 czerwca br. do końcalipca br. PKP Intercity przewiozło ponad 3,4 mln pasażerów. Liczba osóbwybierających podróże z kolejowym przewoźnikiem stale rośnie, obecnie pociągamiPKP Intercity podróżuje już pięć razy więcej osób niż jeszcze w maju. Przezpierwsze dwa tygodnie wakacji, czyli od 26 czerwca do 10 lipca br., PKPIntercity przewiozło ponad 1,2 mln pasażerów. Zaś w ciągu dwóch ostatnichtygodni lipca – od 17 do 31 lipca br. – blisko 350 tys. osób więcej.

Bilet kupimy jeszczeszybciej

Zmiana w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup,zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC weszła w życie 5 sierpnia br. Dotychczasobowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostałyskrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórychbiletów w komunikacji międzynarodowej – wagony sypialne i z miejscami doleżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki temupodróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób mogą planować swoje wyjazdy znarodowym przewoźnikiem.

Szczegóły zmian uwzględnione zostały w regulaminie e-IC(elektroniczny system sprzedaży), dostępnym na stronie internetowe przewoźnika:https://www.intercity.pl/pl/site/bip/regulaminy/regulamin-internetowej-sprzedazy-biletow.html

Rezerwacja przezmobilne aplikacje

PKP Intercity ukończyło także prace nad udostępnieniemrezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator iSkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta – również dostępna od 5sierpnia br. –  jest ułatwieniemprzygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, awięc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnegowybrania połączenia.

Szczegóły rozwiązań podaje regulamin sprzedaży biletów przezaplikację mobilną IC Mobile Navigator i SkyCash (regulamin SkyCash-IC),dostępny na stronie internetowej przewoźnika: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/kup-bilet/przepisy-i-taryfy/przepisy-dotyczace-sprzedazy-biletow-elektronicznych-w-systemie-skycash.html.

Rezerwacjaobowiązkowa

Od 4 czerwca br. obowiązuje rezerwacja miejsc we wszystkichkategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), ExpressInterCity (EIC) oraz tak jak do tej pory, Express InterCity Premium (EIP).Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Zkolei od osób podróżujących z biletem okresowym jest wymagane posiadanierezerwacji miejsca na konkretne połączenie. PKP Intercity już z początkiem czerwcawprowadziło możliwość nabycia rezerwacji miejsca poprzez stronę internetową,także do biletów kupionych w innych kanałach sprzedaży.

PKP Intercity – w związku z tym, że w pociągach przewoźnikamoże podróżować tylko tylu pasażerów ile jest miejsc siedzących – zachęca doplanowania podróży, kupowania biletów i rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem.

Bezpieczeństwo topriorytet

Przewoźnik podejmuje liczne działania zapewniającebezpieczeństwo podróży. Każdy pociąg jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniuprzejazdu. Aby zapewnić pasażerom bezpieczną podróż, konieczny jest ścisłynadzór nad poziomem zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, aletakże na każdym odcinku podróży. Dlatego też PKP Intercity wprowadziłoobowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów. Obecniemożliwy jest zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące w pociągach PKPIntercity.

Kierownicy pociągów i konduktorzy są wyposażeni w środkiochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej – maseczki i rękawiczkiochronne oraz żele do mycia i dezynfekcji rąk.

Przewoźnik przypomina pasażerom o konieczności stosowaniasię do ogólnie obowiązujących zasad ostrożności obejmujących m.in. zasłanianieust i nosa w pociągu, podczas trwania całej podróży, a także częste mycie rąk.Przestrzeganie ich jest istotne dla zdrowia i bezpieczeństwa własnego orazwspółpodróżnych. PKP Intercity udostępniło specjalnie przygotowany poradnikpasażera: https://www.intercity.pl/pl/jak-podrozowac-z-pkp-intercity-podczas-epidemii-poradnik-pasazera.html.(PKP IC)


Komentarze