Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Już pięć wagonów 141A-20 w PKP Intercity. Niebieskie drzwi to wymóg unijny

inforail
10.04.2020 10:45
0 Komentarzy

Jak już pisaliśmy nałamach InfoRail.pl PKP Intercity rozpoczęły odbiory wagonów 141A-20. PoŚwiętach mają pojawić się w ruchu regularnym.

Do tej poryodebraliśmy 5 wagonów 141A-20. Wagony będą sukcesywnie włączane do składów poświętach. W pierwszej kolejności znajdą się w zestawieniach pociągów: ICMorcinek i IC Sztygar, później IC Bolko. Pojazdy zostały wyposażone w szeregudogodnień przeznaczonych dla pasażerów m.in. WiFi, monitoring, gniazdkaelektryczne, klimatyzację oraz wejścia USB. Stoliki w przedziałach 1. klasy sąrównież wyposażone w ładowarki indukcyjne – poinformował nas Piotr Mazur zBiura Prasowego przewoźnika.  

Na łamach InfoRail.pl zwracaliśmy uwagę na nową – niebieską –malaturę drzwi.  

Pojazdy posiadajądrzwi w nowym malowaniu, zgodnym z rozporządzeniem Komisji Europejskiejokreślającym techniczne wymagania dotyczące dostępności kolei dla pasażerów oszczególnych potrzebach – wyjaśnia przedstawiciel przewoźnika.  

Wagony mogą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.

Modernizacja wagonów jest wykonywana w ramach umowy z PesaBydgoszcz S.A. na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz zmodernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych(AB), z opcją na dodatkowe 20 wagonów. Wartość zamówienia z prawem opcji: 248337 000,00 zł brutto.

Gdzie pojadą?

PKP Intercity podają, że po zakończeniu całego zamówieniawagony AB będzie można spotkać na trasach:

·       Szczecin –Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),

·      Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),

·       Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście)

·       Przemyśl –Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/ (Gorzów Wlkp.)

·       Suwałki –Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Przewoźnik przypomina, że modernizacja w sumie 245 wagonówprzez PESA Bydgoszcz realizowana jest w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 dla projektów „Kolej na dobrepołączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” (P1) i”Przyspieszamy komfortowo – unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw dla PKPIntercity S.A.” (P2). PKP Intercity podpisało umowy na realizację tychprojektów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) w kwietniu 2018roku (P1) i w czerwcu 2018 roku (P2). Pozyskane środki w kwocie 654 mln zł sąelementem największego programu inwestycyjnego w historii spółki „PKP Intercity– Kolej Dużych Inwestycji”, którego celem jest m.in. zakup i modernizacjataboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów ilokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowePKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.


Komentarze