Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KDP wymagają nowych torów i dodatkowych inwestycji

inforail
28.06.2017 08:11
0 Komentarzy

Minister AndrzejAdamczyk został zapytany o inwestycje kolejowe w kontekście wydatkowaniaśrodków związanych z Krajowym Programem Kolejowym. Do wykorzystania jest 67 mldzł.

„Ja nie ukrywałem jeszcze przed rokiem, że jestwszystko dobrze. Mówiłem o tym, że nie odziedziczyliśmy projektów, którepozwalałyby rozpisać przetargi, podpisać umowy na inwestycje kolejowe w ramachtej olbrzymiej kwoty, którą musimy wydać. I wydamy 67 mld złotych do 2023 roku”- przekonywał.

Jak mówił, „w tym roku mamy podpisanych umów na 11 mldzł, do końca roku podpisujemy umowy na 9 mld zł”.

„Cykl życia projektu kolejowego, czyli od momentupodpisania umowy do zakończenia realizacji przedsięwzięć na szlakachkolejowych, to jest ok. 3 lat. Dzisiaj mogę powiedzieć, że zarząd PKP PLKzaczyna nadkontraktacje, czyli przygotowuje projekty na kolejną, nowąperspektywę unijną” – powiedział Adamczyk.

Dopytywany, czy wśród tych projektów jest również powrótkolei dużych prędkości, Adamczyk odpowiedział: „jesteśmy przekonani, że wPolsce można realizować te projekty i przedsięwzięcia, które realizowane są wEuropie i na świecie. Niemniej jednak w przypadku kolei dużych prędkości stoimyprzed koniecznością odpowiedzi na pytanie: czy koleje dużych prędkości w Polscesą niezbędne, czy są potrzebne, czy są ekonomicznie uzasadnione”.

„Kolej dużych prędkości to nie pociąg, który jeździ potych szlakach kolejowych, które dzisiaj przebudowujemy. Kolej dużych prędkościto zupełnie nowe tory, nowe instalacje” – dodał.

Według Adamczyka decyzja polityczna w tej sprawie zostaniepodjęta, „kiedy eksperci w czasie prac przez okres najbliższych 2-3 latprzygotują nam podstawę do odpowiedzi, czy Polacy potrzebują KDP, czywystarczający jest pociąg, który jeździ punktualnie z przyzwoita prędkością150-180 km/h”.


Komentarze