Klasyk w Małopolsce. Newag kontra PESA

inforail
13.06.2019 12:21
0 Komentarzy

Dwóch polskichproducentów jest zainteresowanych dostawą taboru dla województwa małopolskiego.Oferty złożyli PESA i Newag.

Nieco tańsza jest oferta firmy z Bydgoszczy, która swojepociągi wyceniła na 109 732 000,00 zł. Newag natomiast zaproponował 110 196000,00 zł. Obie oferty są wyższe niż szacunki zamawiającego, który na ten celchciał przeznaczyć 93 200 000,00 zł. Zarówno PESA, jak i Newag, proponują 84 miesięcy gwarancji. 

I przypomnijmy. Przedmiot zamówienia obejmuje:

1) Dostawę 4 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeńpasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z dokumentacją(DSU, DTR, WTWiO), ilość zamawianych składów: EZT czteroczłonowe – 4 szt.

2) Świadczenie kompleksowej usługiserwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km. Obsługaserwisowo-utrzymaniowo-naprawcza obejmuje wszystkie czynności z tego zakresuwynikające z Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdu.

3) Udzielenie gwarancji na okres od 60 do 120 miesięcy,licząc od daty odbioru końcowego każdego EZT (zgodnie z oświadczeniem złożonymw ofercie).

4) Przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymiw opisie przedmiotu zamówienia.

5) Udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.

Użyte w ogłoszeniu sformułowanie kolei małopolskich oznaczaprawdopodobnie, że składy wcale nie muszą trafić do Kolei Małopolskich, arównie dobrze do Przewozów Regionalnych.

Wszystkie zastosowane do produkcji EZT zespoły, podzespoły ielementy muszą być fabrycznie nowe oraz wolne od praw osób trzecich.Konstrukcja i parametry EZT muszą spełniać wymogi każdorazowo obowiązującychnorm i przepisów, a także wymagania pozostałych obowiązujących norm PN-EN, kartUIC oraz TSI lub równoważnych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważneopisywanym, zapewniające uzyskanie dokumentów uprawniających do użytkowaniapojazdów zgodnych z TSI. Wszystkie pojazdy muszą spełniać wymagania zgodności zTSI w zakresie opisanym w:

1) TSI PRM (lub równoważne),

2) TSI SRT (lub równoważne),

3) TSI NOI (lub równoważne),

4) TSI LOC&PAS (lub równoważne),

5) TSI CCS (lub równoważne).

Kryteria wyboru to:

Gwarancja jakości i rękojmia za wady – Waga: 40

Cena dostawy 4 EZT brutto oraz cena usługiserwisowo-utrzymaniowo-naprawczej – Waga: 60


Komentarze