TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Klimatyczny pocałunek czyli Stadler dla SBB
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 07.03.2011 21:16:40 3 komentarze
Klimatyczny pocałunek czyli Stadler dla SBB

W wiedeńskim tunelu aerodynamicznym rozpoczęły się nowego, piętrowego produktu Stadler Rail, przygotowywanego dla kolei SBB.Składy KISS (Komfortabel Innovatier Spurtstarker S-Bahn-Zug –pociąg komfortowy, innowacyjny, szybki podmiejski) są przystosowane do zaspokajania potrzeb przewoźników, obsługujących przede wszystkim przewozy aglomeracyjne. Dodatkowo, zauważyć trzeba, iż dzięki temu, iż nowa konstrukcja dla SBB jest dwupiętrowa, będzie mogła zabrać na swój pokład więcej pasażerów, aniżeli tradycyjny ezt. Pociągami, które zostaną dostarczone SBB, będzie mogło podróżować 1300 pasażerów w każdym, z czego 535 na miejscach siedzących. Ilość podróżnych jest uzależniona od liczby członów pociągu. Może ich być od 2 do 8. Łącznie przewoźnik otrzyma 74 takie pociągi. Ponadto KISS ma trafić również do Westbahn (Austria) –7 sztuk, ODEG (Niemcy) -16 pociągów i CFL (Luksemburg) –8 sztuk, a także szwajcarskich kolej BLS - 24 sztuki.    

KISS to rozwinięcie starszych konstrukcji Stadlera –GTW i FLIRT-a. Rozwój ten został osiągnięty nie tylko w układzie napędowym jednostki, ale również budowie zewnętrznej. Zmiany są widoczne zwłaszcza wtedy, gdy porównujemy komponenty wykorzystane przez producenta przy budowie nowego pociągu. I tak przykładowo wskazać można chociażby czoło pociągów KISS i FLIRT, które na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie. I tak w Polsce znajomo prezentować się będą Flirty, jeżdżące w barwach Kolei Mazowieckich. –Budowa modułowa naszych pociągów ma wiele zalet. Przy ich tworzeniu mogliśmy wykorzystać wcześniejsze doświadczenia. Ma także znaczenie przy serwisowaniu i bieżącej eksploatacji jednostek –tłumaczy przedstawiciel producenta Herbert Welte.


Prace nad pociągiem piętrowym Stadler rozpoczął już w 2001 roku, kiedy to powstała koncepcja i pierwsze projekty pojazdów DOSTO. Jego produkcja ruszyła jednak dopiero 7 lat później. Wykorzystano, przy realizacji zamówień doświadczenia, które firma zdobyła w ciągu tych lat. Tak powstał KISS, pociąg przystosowany do wykonywania przewozów regionalnych i aglomeracyjnych, z prędkością do 160 km/h. Co więcej pociągi Stadlera dostępne są również w szybszej wersji –do 200 km/h, z przeznaczeniem do realizacji przewozów dalekobieżnych. Takie pociągi zamówiły niemieckie koleje Westbahn.  

- Razem z kolejami SBB określiliśmy bardzo dokładnie parametry pociągu –od długości poczynając, na materiałach z jakich będą wykonywane podłokietniki czy sposób montowania śmietniczek. Chociaż może się wydawać, że są to mało istotne szczegóły, to jednak mają one wpływ na komfort podróżowania pasażerów i dlatego są dla nas tak istotne - podkreśla Christof Bernhart.

Pierwszy KISS dla SBB jest już gotowy i jak wspomniano na wstępie aktualnie trwają jego testy w tunelu aerodynamicznym. Wszystko po to, aby zobaczyć jak pojazd zachowuj się w różnych warunkach atmosferycznych –upał, śnieg, ulewa, mróz…Pojazd ma być gotowy do eksploatacji w każdych warunkach pogodowych. Wszystkie dane i zachowania w zmieniającej się aurze odczytywane są na specjalnie zamontowanych w tym celu przyrządach pomiarowych. Więcej. Klimatyzacja jest testowana w warunkach symulowanego ciepła, takiego, jak podczas liniowej jazdy „wytwarzają”ludzie. Testy w tunelu potrwają do końca marca, pierwszy pociąg ma trafić do SBB już w maju.
KISS dla SBB AG - dane techniczne:

Długość –150 m
Wysokość –4,595 m
Szerokość –2,8 m
Masa –297 t

Układ osi: Bo\'Bo\'+2\'2\'+2\'2\'+2\'2\'+2\'2\'+Bo\'Bo\'
V max –160 km/h
Przyspieszenie –1,1 m/s²
Zasilanie –15 kV (AC)
Liczba miejsc:
Klasa 1 –120
Klasa 2 –415
Stojących –838 (4 os./m²)
Wysokość podłogi:
Przy wejściu –555 mm
Na dolnym poziomie –440 mm
Na górnym poziomie –2515 mm
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadler
KISS
SBB
  • nowy – 09.03.2011

    "Klimatyzacja jest testowana w warunkach symulowanego ciepła, takiego, jak podczas liniowej jazdy „wytwarzają”ludzie. " A ja głupio myślałem, że to Słońce najbardziej grzeje? A jak nie ma liniowej jazdy to ludzie nie grzeją?? Może się nie znam....

  • Grzegorz Wyszyński – 24.03.2012

    Na pewno dopiero od maja mają wejść? Z tego, co wiem, to przynajmniej jeden skład jeździ jako S-Bahn w Zurychu. Powiem więcej - nawet miałem przyjemność nim jechać i sprawia wrażenie bardzo szybkiego - znacznie żwawiej rusza niż obecne Siemensy

  • KW – 24.03.2012

    W maju 2011. Ten tekst był pisany w marcu 2011 roku. Proszę zwrócić uwagę na datę publikacji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....