Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kłodzko Główne po nowemu, Kłodzko Miasto projektowane

inforail
08.10.2018 12:40
0 Komentarzy

Na stacji KłodzkoGłówne PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały dla podróżnych dwa perony.

Obiekty zyskały nową, nawierzchnię. Zamontowano oświetlenie.Są nowe ławki i tablice informacyjne. Bezpieczne przejście między peronamizapewniają zamontowane w ramach pracurządzenia.

PKP Polskie Linie Kolejowe już przeznaczyły na te praceponad 22 mln zł. Planowane są kolejne roboty, a za 60 mln zł przebudowanebędzie Kłodzko Miasto.

Dla przewozów towarowych bardzo ważna była przebudowa układutorowego stacji. Objęła cztery tory stacyjne i wiadukt kolejowy. Przejazdypociągów ułatwia 13 nowych rozjazdów. Wyposażono je w urządzenia elektrycznegoogrzewania. Dzięki temu utrzymane będzie sprawne kursowanie składów także wwarunkach zimowych. Zwiększenie przepustowości stacji gwarantują noweurządzenia sterowania ruchem. Odnowione tory to możliwość przejazdu przezKłodzko Główne ciężkich składów towarowych (o nacisku na oś 221 kN). Jest toszczególnie istotne przy wywozie kruszywa z pobliskich kopalni, z rejonuŚcinawki i Nowej Rudy.

Na stację Kłodzko Główne przeznaczono 22,5 mln zł. Prace sąrealizowane w ramach zadania pn. „Zwiększenie przepustowości na wybranych liniikolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układówstacyjnych”. Zadanie finansowane ze środków budżetowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają nadal zwiększaćmożliwości stacji i przeznaczą na prace dodatkowe środki.

Kłodzko Miasto już projektowane. Zakres prac o wartościblisko 60 mln zł, pozwoli na przebudowę dotychczasowego przystanku KłodzkoMiasto w stację z nowymi peronami, wyposażoną m.in. w windy. Zyskają podróżni -pociągi będą mogły kończyć lub rozpoczynać trasę w centrum miasta. To znaczneułatwienie dla mieszkańców i turystów odwiedzających Kotlinę Kłodzką. Poprawisię przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiegoi Wałbrzycha. Obecnie trwa projektowanie, roboty rozpoczną się w IV kwartalebr.

Poza Kłodzkiem, istotne zmiany dla przewozów towarowychzapewnią także inne projekty z Krajowego Programu Kolejowego. Zwiększa siękonkurencyjność kolei w stosunku do transportu drogowego. Za 182 mln zł (netto)PKP Polskie Linie Kolejowe usprawnią transport towarów koleją na granicywojewództwa śląskiego i opolskiego. Rewitalizowana jest linia towarowa ToszekPółnoc – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle. Krótszy czas jazdy pociągów, większaprzepustowość linii i bezpieczny przewóz ładunków to główne efekty projektu.Jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wwojewództwach śląskim i opolskim zapewni lepsze warunki transportu towarów napółnoc kraju. Roboty kończą się w 2019 r. .

Ważną dla transportu towarów na północ jest linia kolejowa –Chybie – Rybnik – Nędza/Turze. Rewitalizacja trasy umożliwi zwiększenieprędkości pociągów nawet do 100 km/h, co znacznie usprawni transport towarów,głównie z Rybnickiego Okręgu Węglowego. Inwestycja pozwoli odciążyć towarowąlinię średnicową E30, łączącą Zgorzelec i Przemyśl. Prace obejmują m.in.wymianę torów i sieci trakcyjnej, a także montaż urządzeń systemu sterowaniaruchem kolejowym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych jest warta prawie467 milionów złotych. Rewitalizacja całej linii kolejowej Chybie – Nędza/Turzema zakończyć się w III kwartale 2019 roku.


Komentarze