Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolej do Myślenic odkorkuje Zakopiankę?

inforail
08.09.2017 12:35
0 Komentarzy

Myślenice to jedyneduże miasto w okolicach Krakowa bez dostępu do kolei. W przyszłości może się tozmienić – informuje Małopolski Urząd Marszałkowski.

Wszystko dzięki podpisanemu dziś listowi intencyjnemu, wramach którego Województwo Małopolskie oraz miasta i gminy: Kraków, Myślenice,Świątniki Górne, Siepraw oraz Sułkowice zobowiązały się do współpracy, by w jaknajkrótszym czasie wybudować nową linię kolejową z Krakowa do Myślenic.

Zakopianka to jedna z najpopularniejszych krakowskich tras.Każdego dnia w godzinach porannego szczytu do Krakowa wjeżdża tamtędy ponad 5tys. samochodów. Ich liczba znacznie się zmniejszy, kiedy wzdłuż krajowej 7 naod odcinku z Krakowa do Myślenic pobiegną tory, po których kursować będąpociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.Zanim jednak to się stanie, niezbędne jest opracowanie szczegółowej koncepcjiprzebiegu nowej linii, która będzie efektem współpracy WojewództwaMałopolskiego i pięciu lokalnychsamorządów.

W ciągu ostatnich latna małopolskich torach dokonała się prawdziwa rewolucja. PrzyzwyczailiśmyMałopolan do tego, że pociągi są tanie, szybkie, komfortowe i punktualne. Nicwięc dziwnego, że połączenia uruchomione w ramach SKA z miesiąca na miesiącbiją kolejne rekordy popularności. Wierzę, że dzięki dziś nawiązanej współpracyMyślenice w przyszłości znajdą się na kolejowej mapie regionu, a mieszkańcyokolicznych gmin, którzy przesiądą się z samochodów do pociągów, będą mogli łatwieji szybciej dojechać do szkoły, pracy czy na uczelnię – mówił marszałekwojewództwa małopolskiego Jacek Krupa.

Zakładana koncepcja ma przede wszystkim ustalić możliwościpotencjalnego przebiegu linii kolejowej Kraków-Myślenice oraz włączenia jej w istniejącysystem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zbadane zostaną zarówno możliwościtechniczne inwestycji, jak i jej szacowane koszty. Nie lada wyzwaniem wwytyczeniu nowej linii kolejowej będzie dobre rozplanowanie poszczególnychprzystanków i całej niezbędnej infrastruktury (np. dworce, parkingi). Koncepcjama być gotowa już w przyszłym roku. Samorządowcy liczą, że jej opracowaniewzmocni szanse na wpisanie projektu do planów inwestycyjnych PKP PLK S.A.


Komentarze