TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolej Mazowieckie: Będą kolejne szynobusy i piętrusy
Karol Wach - Opublikowano: 30.12.2011 16:49:03 3 komentarze
Kolej Mazowieckie: Będą kolejne szynobusy i piętrusy

30 grudnia, o godz. 8:15, w swój pierwszy kurs na trasie Płock –Sierpc wyruszył najnowszy nabytek Kolei Mazowieckich –szynobusSA135. Przewoźnik otrzymał dwa takie pojazdy (Sa135-015 i SA135-016), które kursować będą na liniach Nasielsk –Sierpc oraz Kutno –Sierpc. Są to, zdaniem marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, linie bardzo istotne, z uwagi na to, iż zapewniają możliwość szybkiego dojazdu do głównych linii kolejowych. Inauguracyjny przejazd zgromadził m.in. władze samorządowe ze wspomnianym marszałkiem Adamem Struzikiem i Sekretarzem Województwa Waldemarem Kulińskim na czele, przedstawicieli Zarządu i Rady Nadzorczej Kolei Mazowieckich oraz władze lokalne.

–Spółka stara się elastycznie dostosowywać do potrzeb pasażerów. Kupujemy zarówno pociągi piętrowe, jak i znacznie mniejsze autobusy szynowe. Wszystko po to, aby poprawiać komfort podróży, ale także racjonalizować koszty i dostosowywać charakter pociągów do potrzeb danego połączenia. Nowe szynobusy to nowa jakość. Są nowoczesne, wygodne, klimatyzowane i oczywiście dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych –powiedział Marszałek Adam Struzik. Szynobusy zostały wyprodukowane przez bydgoską PESĘ. Koszt ich zakupu to 12,8 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej, a 5,5 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego. Nowe szynobusy, ze względu na niskie koszty eksploatacyjne i wymagania techniczne, będą wykorzystywane na trasach mniej obciążonych i liniach niezelektryfikowanych.

Przypomnijmy, iż przewoźnik eksploatuje dziś 11 autobusów szynowych, które kursują m.in. na trasie Tłuszcz –Ostrołęka czy Siedlce –Czeremcha. Są to jednak pojazdy starsze, a przez to kosztowniejsze w utrzymaniu i mniej wygodne dla pasażerów. SA133 są ciche oraz łatwe w obsłudze. Ich wnętrza, jak zauważył marszałek Struzik, są klimatyzowane, wyposażone w stojaki na rowery, przewijaki dla niemowląt, a także system informacji wizualno-dźwiękowej. Pojazdy oferują dogodne rozwiązania dla osób niepełnosprawnych,  np. podjazd dla wózków inwalidzkich, czy przystosowane do ich potrzeb WC. Składy zostały objęte monitoringiem. Ich prędkość eksploatacyjna wynosi 120 km/h.

Koleje Mazowieckie planują kolejne zakupy taborowe. Do 2015 roku flota przewoźnika ma powiększyć się o 22 piętrowe wagony i 15 nowych szynobusów. Potrzeby województwa, jeśli chodzi o tabor spalinowy, są spore –powiedział marszałek Adam Struzik. Te pojazdy, które dziś eksploatujemy są już u kresu swoich możliwości i w najbliższym czasie trzeba je zastąpić nowym taborem –dodał. Na remonty i modernizacje taboru przewoźnik wyda w najbliższych latach ponad 750 mln zł. Koleje Mazowieckie myślą również o inwestycji w nową bazę taboru oraz dwie myjnie. W mijającym roku przewoźnik kupił, za ponad 40 mln euro, 11 lokomotyw Bombardiera (popularnie nazywanych Hetmanami) umożliwiających uruchomienie składów typu \'push-pull\', 16 elektrycznych pociągów typu \'Elf\' za ok. 75 mln euro i dwa autobusy szynowe za 12,8 mln zł. Ponadto firma naprawiła 54 ezt. Łącznie w latach 2005-2011 Koleje Mazowieckie przeznaczyły na naprawę pociągów około 307,5 mln zł. Wszystko to sprawia, że mazowiecki przewoźnik ma dziś jeden z najnowocześniejszych parków taborowych w Polsce, zaś sam jest jedną z najlepiej działających kolejowych spółek.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SA135
Koleje Mazowieckie
szynobus
  • MB – 03.01.2012

    Od 2010 roku produkcję starszych typów SA134 i SA135 przeniesiono do spółki zależnej ZNTK Mińsk Mazowiecki. Dlaczego więc jako producent pojawia się PESA?

  • radek_mgth – 03.01.2012

    Bo to nie tak że przeniesiono produkcję tylko ZNTK M produkował tam te szynobusy ale w wersji "budżetowej". Te tutaj są "normalne"

  • PKL – 03.01.2012

    Normalne? z jedną parą drzwi ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....