Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleją pod Ślężę. PKP PLK szykują linię do Sobótki

inforail
08.04.2020 10:45
0 Komentarzy

Kończą się prace napierwszym odcinku linii Świdnica – Sobótka. Kolejowa inwestycja za blisko 200mln zł realizowana jest ze środków unijnych RPO województwa dolnośląskiego.

Z centrum Wrocławia do podmiejskich miejscowości Sobótki iŚwidnicy, pojedziemy pociągiem w 2021 r. Odnawiana przez PKP Polskie LinieKolejowe S.A. linia zapewni sprawne codzienne podróże i rekreacyjne wypady wmasyw Ślęży.

Na stacji w Sobótce Zachodniej prowadzone są prace torowe.Przewidziano m.in. wymianę 5 rozjazdów ważnych elementów linii kolejowej,zapewniających możliwość przejazdu pociągu z toru na tor. Z myślą o podróżnychprzebudowywane będą perony. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie. Będą wiatyi ławki oraz czytelne oznakowanie. Dojścia zostaną dostosowane do potrzebwszystkich podróżnych.

Od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony jest już nowy tor,wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów orazwzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy.Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego.Na jednotorowej trasie Wrocław –Świdnica w Bielanach Wrocławskich i SobótceZachodniej będą zapewnione mijanki. Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów.

W maju planowane jest zakończenie prac torowych na pierwszymodcinku Świdnica – Sobotka Zachodnia i przystąpienie do robót na drugim SobótkaZachodnia – Wrocław. Organizacja prac i podział na dwa odcinki wynika m.in. zpotrzeby zapewnienia stałego dojazdu składów dla wywozu kruszywa ze stacji wSobótce Zachodniej.

W obszarze Wrocławia będą dwa przystanki: Wrocław Partynicei Wrocław Wojszyce. Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerówmiejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej po obydwustronach drogi i przejazdu kolejowego. Wrocław Wojszyce zostanie przeniesionyna ul. Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązaniemaksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursów szynobusów.

Rewitalizowana jednotorowa linia z Wrocławia przez SobótkęZachodnią do Świdnicy ma ok. 60 km. Przebudowanych zostanie 14 przystanków.Będą wyższe dostosowywane do pociągów – szynobusów, które na tej trasie będąkursować. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwościporuszania się. Dla rowerzystów przewidziano stojaki na jednoślady.

Odnowiona trasa kolejowa, po ponad 18 latach,  zapewni ponownie przejazd pociągówpasażerskich z prędkością do 100 km/godz. Zakończenie robót planowane jest naprzełomie 2020/2021r.

Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł, „Rewitalizacjalinii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz zlinią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ześrodków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaDolnośląskiego. (PKP PLK)

Komentarze